۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۴۹۵۶۲۵
مديركل تبليغات اسلامي خراسان شمالي:

ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ مهدویت در جامعه ضروری است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ اصیل مهدویت در سطح جامعه، گفت: گسترش و تعمیق فرهنگ مهدویت زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علي خادمي، مدیرکل تبليغات اسلامي خراسان شمالي امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های نیمه شعبان، با تأكيد بر برگزاري هر چه باشکوه‌تر جشن‌های این ایام، اظهار داشت: ترويج و نهادینه‌سازی فرهنگ مهدويت در سطح جامعه يك ضرورت است.

وي افزود: ترويج و گسترش فرهنگ مهدويت سبب افزايش آگاهي و معرفت منتظران حضرت ولي عصر(عج) شده و جامعه را به‌ سوی ايجاد مؤلفه‌های عدالت و تحقق هدف والاي برقراري عدالت واقعي سوق می‌دهد.

حجت‌الاسلام خادمي اضافه كرد: امید به هدفی والا و مقدس انسان را به‌ سوی طرح و برنامه برای سعادت، پیشرفت و تلاش برای تحقق و اجرای آن برنامه سوق می‌دهد؛ به همین دلیل جامعه‌ای که معتقد به مهدویت است هیچ‌گاه دچار سردرگمی سیاسی و انحطاط فرهنگی نمی‌شود.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی ادامه داد: جامعه‌ای که معتقد به مهدویت است رفع ظلم و ستم و مبارزه با ظالمان و ستمکاران را در رأس اهداف و برنامه‌های خود قرار داده و به اين طريق خود را در برابر آسیب‌ها، آفات و هجمه‌های اعتقادي و فرهنگي بيمه می‌کند.

حجت‌الاسلام خادمي با تأكيد بر ترويج انديشه مهدويت در بين جوانان، تصريح كرد: يكي از عوامل دوري از مهدويت تهاجم فرهنگي است؛ چرا که دشمنان با جنگ نرم و ترويج افكار خرافي و دروغين مهدوي به دنبال دور کردن مردم به‌ ویژه جوانان از منجي عالم بشريت حضرت مهدي (عج) و دين مبين اسلام هستند.

وي خاطرنشان كرد: دشمنان با درك اينكه از راه نظامي نمی‌توانند بر ملت ولايتمدار ايران غلبه كنند عقايد ديني جوانان را هدف قرار داده و تلاش می‌کنند با رواج بی‌دینی در جامعه و از بين بردن ارزش‌های ديني جوانان ايراني را به انحطاط بكشند.

حجت‌الاسلام خادمي افزود: بايد از فرصت جشن‌ها و مراسم شعبانيه استفاده كرده و با ترويج و نهادینه‌سازی فرهنگ مهدويت در جامعه، جوانان را با مباني و فرهنگ مهدويت آشنا كنيم و به اين طريق آنها را از دام‌ها و شبکه‌های خطرناك دشمنان نجات دهيم.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه كرد: با ارائه برنامه‌های ارزشي، ديني و مهدوي و توجه به محتواي آنها می‌توانیم نسل امروز به‌ ویژه جوانان را با دانش‌افزایی و تقويت باورهاي آنها نسبت به آموزه‌های مهدوي به‌ سوی انسان کامل و راهنمای بزرگ بشریت امام زمان(عج) هدايت كنيم.

حجت‌الاسلام خادمي با بيان اينكه اعتقاد به امام عصر(عج) از مهم‌ترین پشتوانه­ های فكري و معرفتي است، ادامه داد: با ارائه برنامه‌هایي با محوريت انديشه مهدويت می‌توانیم معرفت و شناخت جوانان نسبت به منجي عالم بشريت حضرت مهدي(عج) را افزايش داده و با تقويت بُعد عبادي و مهدوي در ضمير آنها، محبت و ايمان قلبي را در وجود آنان نهادينه كنيم.

مدیرکل تبليغات اسلامي خراسان شمالي با بيان اينكه ترويج و نهادینه‌سازی فرهنگ مهدويت در سطح جامعه يك ضرورت است، تصريح كرد: بايد با همه همت خود و آمادگي معرفتي، اخلاقي و رفتاري زمينه ظهور مصلح آخرالزمان را فراهم كرده و به اين طريق در عصر غيبت اندكي از دين خود را نسبت به امام زمان(عج) ادا كنيم./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات