۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۴۹۴۸۶۷

آمریکا مواد غذایی فاسد در میان مردم یمن توزیع می‎کند

جمعیت حمیات از مصرف کنندگان یمنی اعلام کرد که محموله گندم ارسال شده از سوی آمریکا به یمن، فاسد و غیر قابل استفاده است.
یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت حمایت از مصرف کننده در یمن ضمن هشدار نسبت به استفاده از محموله گندم آمریکایی ارسال شده به بندر عدن در جنوب یمن اعلام کرد: 32 هزار تن گندم آمریکایی ارسال شده به عدن فاسد وغیر قابل استفاده است.

این جمعیت اعلام کرد براساس گزارش مستند مصور رسیده کشتی متعلق به برنامه جهانی غذا، یک محموله گندم آمریکایی بد بو وغیر قابل استفاده را در بندر عدن برای بسته بندی در کیسه هایی جهت ارائه به غیر نظامیان یمنی تخلیه کرد.

فضل مقبل منصور رییس جمعیت حمایت از مصرف کننده در یمن با ارسال پیامی به برنامه جهانی غذا تاکید کرد: این جمعیت با استناد به گزارش مستند همراه با عکس از کشتی آمبرل اعلام کرده است محموله 32 هزار تنی گندم آمریکایی برای توزیع در استان های عدن و الحدیده که قرار بود 20000تن آن در استان عدن و 12000 تن آن در استان الحدیده توزیع شود فاسد وغیر قابل استفاده است.

این پیام حاکی است گزارش مستند مصوربا اشاره به بد بو بودن محموله گندم این کشتی آن را فاسد دانسته و بر بازگرداندن آن به کشور مبدا تاکید کرد.

رییس جمعیت حمایت از مصرف کننده یمن در این پیام این سوال را که برنامه جهانی غذا، مسؤول وشرکت طرف قرار داد آن با وجود بوی متعفن وتاریخ گذشته بودن محموله گندم چگونه اقدام به بارگیری وارسال آن برای مردم یمن کرده؟ مطرح کرد.

وی از مدیر برنامه جهانی غذا خواست با مداخله فوری مانع تخلیه بار کشتی شده و آن را برای انجام تحقیقات لازم به کشور مبدا برگرداند.

سازمان ملل هفته گذشته اقدام به برگزاری کنفرانس بین المللی به میزبانی سوییس و سوئد در سطح وزراء در 25 آوریل در ژنو برای جمع آوری کمک های مالی به میزان2.1 میلیارد دلار برای پاسخ به بحران انسانی در یمن کرد.

دیوید بیسلی مدیر برنامه جهانی غذا در نشست ژنو گفت:هرگونه مانع تراشی در کار بندر الحدیده تلاش ها برای جلوگیری از گرسنگی را با مانع مواجه می سازد.

این نشست با صدور بیانیه ای اعلام کرد یمن درحال حاضر با بزرگترین بحران انسانی در جهان مواجه است و حدود 19 میلیون تن در یمن نیاز به کمک های بشر دوستانه فوری دارند.

سازمان ملل در این بیانیه خاطر نشان ساخت این درحالی است که 17 میلیون تن از نبود امنیت غذایی و6.8 میلیون تن در مرز گرسنگی قرار دارند.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد. این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است./۸۴۷/ب102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات