۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۴۹۴۴۳۳
امام جمعه همدان:

علل افسردگی در جامعه منحصر به مسکن و ازدواج نیست

آیت الله طه محمدی گفت: نشاط را باید آفرید و تلقی این که آن را منحصر به مسکن و ازدواج بدانیم، امری اشتباه است و امروز نشاط از مردم گرفته شده است.
طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان ظهر امروز در دیدار با مدیران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به گسترش افسردگی در جامعه گفت: هیچ معلولی بدون علت نخواهد بود اما باید عامل نشاط را در جامعه جست و جو کرد و عامل امیدوار کننده را باید توجه داشت.

وی در ادامه افزود: نشاط  را در ادبیات حدیث نشرط می گویند و در میان رنگها رنگ سبز و زرد مسرت بخش است و یکی از عوامل عشرت گفت و گو است که امروزه از جامعه رخت بر بسته است.

امام جمعه همدان افزود: محیی الدین عربی می گوید که انسان برگرفته از انس است و امام علی(ع) می فرماید که خداوند ار هر انیس بهتر انس می دهد و مومن بهترین مونس است.

وی ادامه داد: باید عومل نشاط و امید را بررسی کرد و امام سجاد(ع) می فرماید اگر من در دنیا تنها باشم و فقط قرآن داشته باشم؛ احساس تنهایی نمی کنم.

آیت الله طه محمدی با اشاره به اوضاع افسرگی در غرب گفت: در فرانسه در یک سال 13000 نفر خودکشی کرده اند و به کسی مانوس نمی شوند و همین سبب می شود که افراد به خودکشی و پوچ گرایی گرایش پیدا کنند.

وی ابراز داشت: درباره شیوه زندگی امام عصر(عج) باید گفت: یکی از دلایل عمر طولانی امام عصر(عج) لباس و طعام ایشان است و گفته اند که لباس ایشان خشن است چرا که لباس نرم و نازک تن پروری می آورد و طعام ایشان بسیار ساده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: سالم ماندن بدن افراد در گور جدای از عوامل معنوی عوامل مادی نیز دارد که با امور تغذیه ای ارتباط مستقیم دارد.

وی تصریح کرد: سلامت در تفکر، تغذیه و آب و هوا از امور مهمی است که باید به آن توجه داشت، سالم ترین لباس برای بدن لباس پنبه ای است و به همین دلیل لباس احرام و کفن مردگان باید از پنبه ساخته شده باشد.

امام جمعه همدان افزود: مردهای بد اخلاق در خانواده عذاب سنگینی دارند و باید معارف دین را به افراد انتقال داد و معارف غربی نمی تواند به زندگی انسان کمک رسانی کند.

وی ابراز داشت: نشاط را باید آفرید و تلقی این که آن را منحصر به مسکن و ازدواج بدانیم، امری اشتباه است و امروز نشاط از مردم گرفته شده است.

آیت الله طه محمدی یادآور شد: برخی از زنان فضای زندگی را همیشه جهنمی می کنند و برخی از خانواده ها گوشه ای از جهنم هستند و برخی گوشه ای از بهشت هستند و هنر زن این است که زن را آن چنان تیمار کند که مرد را برای انجام امور بیرون از خانه مهیا کند./۹۷۹/۲۰۲/ب۱

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
m
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
سکوت موجب ارامش ، و موسیقی موجب نشاط و هیجان، و محدودیتها موجب افسردگی میشوند. نشاط جمعی بمراتب از فردی عمیقتر است.
0
0