۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۴۹۴۳۲۰
همزمان بانيمه شعبان؛

۲۰۰ جشن شعبانیه در بجنورد برگزار می‌شود

ريیس تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: به مناسبت اعياد شعبانيه و همزمان با فرا رسيدن ميلاد منجي عالم بشريت حضرت امام زمان(عج) ۲۰۰ مراسم و جشن شعبانیه در بجنورد برگزار می‌شود.
شعبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام ناصر هدايتي، رييس تبليغات اسلامي بجنورد امروز در نشست ستاد ساماندهي شئون فرهنگي در مناسبت هاي بجنورد، با بيان اينكه به مناسبت ميلاد باسعادت مهدي موعود(عج) 200 جشن شعبانيه در بجنورد برگزار مي شود، اظهار داشت: عشق و ارادت مردم نسبت به ائمه اطهار(ع) به ويژه حضرت مهدي(عج) سبب مشاركت پررنگ و خودجوش آنها و برگزاري بيش از 200 جشن در مركز استان است.

وي با اشاره به اينكه ثمره اصلي برپايي جشن هاي اعياد شعبانيه نشر فرهنگ مهدوي و انتظار است، افزود: جشن‌های سالروز میلاد با سعادت امام زمان(عج) در تمام مساجد، بقاع متبرکه استان، حسینیه‌ها، تکایا و اماکن عمومی سطح استان با مولودی‌خوانی، پخش شيريني و شكلات برگزار مي شود.

حجت الاسلام هدايتي با تأكيد بر اينكه اعياد شعبانيه فرصت بي نظيري براي تبليغ و ترويج فرهنگ انتظار و مباني مهدويت است، اضافه كرد: جشنِ محوری عید نیمه شعبان چهاردهم شعبان با همکاری بنیاد مهدی موعود(عج) استان در بجنورد برگزار می‌شود.

ريیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی شهرستان بجنورد اضافه كرد: همچنين همزمان با فرارسیدن سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) آیین احیای شب نیمه شعبان با حضور عموم مردم در تمام شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وي با اشاره به برنامه هاي پيش بيني شده در اين ايام، تصريح كرد: برگزاری حلقه‌های معرفت، همایش، سخنرانی و پاسخ به سؤالات و شبهات مهدويّت، پخش اقلام فرهنگي نظير كتاب و بروشورهاي  مربوط به نيمه شعبان، برگزاری مسابقه بين صاحبان اسامي نرگس و مهدی و اهداي هدایا به آنها ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای اجرا در این مناسبت است.

حجت الاسلام هدايتي خاطرنشان كرد: جشن‌های نیمه شعبان فرصت مناسبی برای بصيرت افزايي و تبيين سيره علمي و عملي ائمه اطهار(ع) به ويژه حضرت مهدي موعود(عج) است كه منتظران واقعي علاوه بر جشن و سرور براي فرج اين امام غايب دعا و نيايش مي كنند.

وي خطاب به برگزار كنندگان جشن هاي نيمه شعبان، اظهار داشت: با توجه به اينكه دشمنان عقايد ديني جوانان را هدف قرار داده‌اند، برگزار كنندگان جشن هاي شعبانيه بايد به محتواي برنامه ها توجه ويژه اي داشته باشند تا با آگاهي بخشي و معرفت افزايي جوانان را با فرهنگ مهدوي و فرهنگ انتظار مأنوس كنند.

وي افزود: برنامه هاي پيش بيني شده در اين ايام بايد با هدف الگوپذيري مردم به ويژه جوانان از مكتب اهل بيت(ع) به ويژه منجي عالم بشريت باشد و اگر بتوانيم جشن هاي شعبانيه را با بصيرت افزايي و معرفت افزايي همراه كنيم به طور يقين جوانان بيشتري جذب مكتب اهل بيت(ع) و منتظران مهدي موعود(عج) مي شوند.

حجت الاسلام هدايتي اضافه كرد: نيمه شعبان پرفضيلت ترين شب بعد از شب قدر است كه در سحرگاه آن بزرگ مردي از سلاله پيامبر ديده به جهان گشود و با ظهورش عدالت در تمام جهان حكمفرما مي شود.

رييس تبليغات اسلامي بجنورد تصريح كرد: امام زمان(عج)، نمونه ای بارز برای عدالت جهانی و واسطه فیض الهی است كه با ظهور ایشان پایه تمامی نظام های خودکامه و مستکبر در جهان فرو ريخته و صلح، صفا و صمیمیت در جهان حكمفرما مي شود./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات