۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۴۹۴۰۱۵
نایب رییس پارلمان عراق:

تروریست خواندن بسیج مردمی نقض حاکمیت عراق است

نایب رییس پارلمان عراق با اشاره به حمله هوایی ترکیه به منطقه سنجار خاطرنشان کرد که جامعه جهانی باید در مقابل سیاست‎های غلط اردوغان بایستند.
حجت الاسلام شیخ همام حمودی، معاون رییس پارلمان عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ همام حمودی معاون اول رییس پارلمان عراق در دیدار با برادیب سینغ سفیر هندوستان در بغداد به حمله هوایی دو روز گذشته ترکیه به منطقه سنجار واقع در استان موصل به شدت واکنش نشان داد و خاطرنشان کرد که رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه با حمله به منطقه سنجار و تروریست خطاب کردن بسیج مردمی حق حاکمیت عراق را نقض کرده است.

وی افزود: اصرار اردوغان بر حضور نظامیان ترکیه در استان موصل، نشان دهنده نقض آشکار قوانین بین المللی و حق همسایگی است.

معاون اول رییس پارلمان عراق خواستار مقابله جهانی با سیاست‎های غلط اردوغان شد و تصریح کرد: مردم عراق، سیاست‎های ترکیه علیه این کشور را محکوم می‎کنند و خواستار واکنش جدی کشورهای عربی و مجامع بین المللی هستند.

وی ادامه داد: اردوغان با این گونه اقدامات درپی تحریک احساسات قومی و نشان دادن خود به عنوان تنها مدافع و حامی مصالح مردم ترکیه است.

عضو ارشد پارلمان بر ضرورت افزایش همکاری‎های هند و عراق تاکید کرد و بیان داشت: اصحاب رسانه و شخصیت‎های دانشگاهی هند با سفر به این کشور‎ می‎توانند از نزدیک با وضعیت عراق آشنا شوند.

سفیر هند نیز در این دیدار از امضای توافق نامه‎های میان دو کشور در زمینه‎های درمانی، تجارت، کشاورزی و آموزشی خبر داد./994/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات