افزایش عرضه محصولات حلال در فروشگاههای کانادا
به گزارش خبرگزاری رسا، افزایش جمعیت مسلمانان کانادا سبب توسعه فروش محصولات غذایی حلال شده و برخی از فروشندگان، تولیدکنندگان و رستورانها را به فکر سود بیشتر از این شرایط کرده است.
غذای حلال یک کسبوکار بزرگ و پررونق جهانی با ارزش ۸۰ میلیارد دلار است. در کانادا نیز این صنعت ۱ میلیارد دلار ارزش دارد و مرتباً در حال گسترش است؛ حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد در سال.
البته با افزایش عرضه محصولات حلال در کانادا، نگرانیها نیز در مورد اعتبار نشانهای حلال این محصولات و تقلبی نبودن آنها به وجود آمده است.
سازمان نظارت بر محصولات حلال کانادا در سال ۲۰۰۶ با هدف بررسی کیفیت محصولات غذایی حلال تأسیس شد اما اکنون صدها نهاد اینچنینی در شهرهای مختلف این کشور وجود دارد.
آژانس بازرسی غذایی کانادا نیز سال گذشته راهنمایی در مورد محصولات حلال منتشر کرد. دولت کانادا معمولاً وارد مسائل دینی نمیشود اما به دلیل سوء استفادههایی که در این رابطه انجام شد، این نهاد وارد عمل شد.
سلیمه جیوراج، بنیانگذار جشنواره غذای حلال در سال ۲۰۱۲ و مسؤول سایت Halalfoodie.ca، میگوید: بسیاری از مسلمانان ندانسته از محصولات غذایی غیر حلال استفاده میکنند.
وی افزود: برای مهاجران که از کشورهایی با صددرصد مواد غذایی حلال به اینجا آمدهاند، این مشکلات جدید است و خواندن نشانهای حلال روی محصولات همیشه کل داستان را بیان نمیکنند./۸۴۷/ب102/ف
منبع: ایکنا