۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۴۹۲۷۷۸
نماینده ولی فقیه در قزوین:

سپاه پاسداران نهادی ارزشمند و مقدس است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: اگر بخواهیم عمق خطر منافقین را متوجه باشیم باید به اقدامات و عملکردهای منافقان در سوریه و عراق نگاه کنیم در آن هنگام متوجه می شویم که نقش سپاه چه بوده است.
عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی و نظم در امور با اشاره به اهمیت عمل کردن به دستورات الهی در زندگی فردی و اجتماعی گفت: ما وظیفه داریم که همواره یکدیگر را به عمل کردن به دستورات الهی دعوت کنیم ما باید یکدیگر را یاری کنیم چون با دین زندگی می‌کنیم و باید مطابق رضایت خداوند متعال زندگی خود را بگذرانیم.

وی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو افزود: نخست تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است اگر بخواهیم این نهاد ارزشمند را به خوبی بشناسیم و برکات آن را مطرح کنیم زمان زیادی لازم است خوشبختانه آحاد مردم ما قدر این نهاد مقدس را به خوبی می‌دانند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به چند نکته مهم و برجسته پیرامون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: نخست اینکه باید به نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابله با پدیده نفاق توجه داشته باشیم منافقینی که در دوران انقلاب به صحنه آمدند و رییس جمهور وقت آن زمان بنی‌صدر هم با آنها یکی شد در آن زمان اگر نیروهای سپاه و بسیج نبودند منافقان به امر اجانب مردم را به جان هم می‌انداختند و اهداف آمریکا و اسرائیل را در کشور ما پیاده می‌کردند.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه به برکت وجود این نیروهای انقلابی پدیده استعماری نفاق از سر راه کشور ما برداشته شده است خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم عمق خطر منافقین را متوجه باشیم باید به اقدامات و عملکردهای منافقان در سوریه و عراق نگاه کنیم در آن هنگام متوجه می‌شویم که نقش سپاه پاسداران چه بوده است.

وی در ادامه با اشاره به نکته دیگر پیرامون نهاد مقدس و ارزشمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز کرد: نقش سپاه پاسداران در دفاع مقدس چیزی است که همه مردم به خوبی به آن واقف هستند در دفاع مقدس اگر آن روح بسیجی و ایمانی و روحیه برخاسته از قرآن و اتحاد و انسجام سپاه پاسداران با دیگر نهادها نبود بدون شک کشور ما در چنگال متجاوزان قرار می‌گرفت.

امام جمعه قزوین در ادامه نقش سپاه پاسداران را در عرصه‌های برون مرزی و خارج از کشور بسیار حساس و با اهمیت دانست و تاکید کرد: این نقش سپاه تاحد زیادی به امنیت داخلی کشور ما مربوط است همه ما می‌دانیم اگر سپاه پاسداران ما در دمشق و حلب سوریه در موصل عراق جلوی پیشرفت داعشی‌ها را نمی‌گرفت باید ما در داخل کشور خودمام با داعشی‌ها دست و پنجه نرم می‌کردیم.

وی در ادامه با اشاره به نقش سپاه پاسداران در عرصه سازندگی در کشور ایران تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم اکنون دربسیاری از پروژه‌های سنگین و عظیم در حال خدمت رسانی است از جمله در راه سازی، ایجاد سد و کشاورزی و صنایع دفاعی و موشکی که تضمین کننده امنیت جمهوری اسلامی و سایر کشورهای مسلمان است در حال فعالیت و خدمت گسترده هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به مناسبت دیگر در هفته پیش رو اظهار کرد: مناسبت دیگر شهادت امام هفتم شیعیان حضرت موسی کاظم(ع) است که در بیست پنجم ماه رجب المرجب واقع شده است آن بزرگوار در روایتی فرموده‌اند هر کسی در زندگی اخلاق خود را بسنجد و سپس خود را حساب و محاسبه کند اگر در محاسبه خود نمره خوبی بدست آورد برای بیشتر شدن خوبی‌های خود دعا کند اما اگر بدی‌هایش بیشتر بود از خداوند متعال طلب بخشش کند و توبه کند.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با اشاره به روایتی دیگر از امام موسی کاظم(ع) ابراز کرد: اگر کسی دو روزش مانند هم باشد آن شخص مغبون است اگر کسی روز دومش بدتر از روز نخستش باشد این فرد ملعون است و مورد نفرت خداوند متعال است اگر کسی در محاسبه خود بنگرد که چیزی بر خود اضافه نکرده است این فرد نقصان پیدا می‌کند  اگر کسی به عقب ماندگی خود راضی باشد مرگ برای او از زندگی بهتر است.

وی در پایان گفت: شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس از دیگر مناسبت‌هایی است که در هفته پیش رو واقع شده است عملیات نظامی آمریکا در این جریان بسیار پیچیده بود و از تمام امکانات و توان خود در این حرکت استفاده کرده بودند خداوند متعال هنگامی که ایمان، صداقت و اخلاص را در مردم دید خود حضور پیدا کرد و با نیروهای غیبی خود دشمن را مغلوب و منکوب کرد از این رو هر کس با خداوند متعال باشد خداوند او را پیروز و سربلند می‌کند./۲۰۱/۸۷۳/ب۱

ارسال نظرات