۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۹۱۹۶۰

مسابقات قرآن ویژه جوانان در تگزاس

مسابقات حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم در حاشیه سیزدهمین کنفرانس سالانه کنگره مسلمانان آمریکا در شهر «دالاس» ایالت تگزاس برگزار می‌شود.
سیزدهمین کنفرانس سالانه کنگره مسلمانان آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری «Muslim Congress»، سیزدهمین کنفرانس سالانه کنگره مسلمانان آمریکا ۲۷تا ۲۹ مرداد ماه سال جاری با موضوع «عشق؛ پیام اسلام» برگزار می‌شود.

علمای برجسته مسلمان با حضور در این همایش در مورد پیام حقیقی دین اسلام سخنرانی می‌کنند.

در حاشیه این همایش برنامه‌هایی مانند اردوی پزشکی برای چکاپ شرکت‌کنندگان، مسابقه هنری برای همه گروه‌های سنی، دیدار و گفت‌وگو با مسلمانان و علما در یک فضای اسلامی و نیز مسابقات سالانه قرآن کریم اجرا و برگزار می‌شود.

این مسابقات با هدف ترغیب جوانان به ارتباط بیشتر با قرآن کریم، در دو بخش افراد زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال در سه رشته حفظ، قرائت و تفسیر برگزار می‌شود.

اولین دوره مسابقات قرآن کنگره مسلمانان آمریکا چهار سال پیش(سال ۱۳۹۲) در حاشیه نهمین کنفرانس بین‌المللی کنگره مسلمانان آمریکا با عنوان «پیام‌آور اسلام(ص): رحمتی برای جهانیان»، در لس‌آنجلس برگزار شد.

برگزیدگان دور جدید این مسابقات در روز پایانی کنفرانس «عشق؛ پیام اسلام» معرفی و از آنان قدردانی می‌شود.

کنگره مسلمانان آمریکا، سازمانی غیر دولتی است که از طریق کمک‌های مسلمانان اداره می‌شود، این سازمان در سال ۲۰۰۵ به‌ منظور ترویج آموزه‌های اسلام که از پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) به ما منتقل شده است؛ فعالیت می‌کند و به هیچ نهاد داخلی یا خارجی وابسته نیست.

دوازدهمین دوره کنفرانس سالانه کنگره مسلمانان آمریکا سال گذشته با عنوان «حضرت مهدی(عج)؛ منجی بشریت» در میشیگان برگزار شد./994/ب102/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات