۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۴۹۱۷۵۳

تظاهرات گسترده مردم یمن علیه تجاوز سعودی-آمریکایی

مردم یمن در تظاهراتی گسترده خواستار پایان تجاوز ائتلاف عربی - آمریکایی به کشور خود شدند.
تظاهرات مردم یمن در صنعا

به گزارش خبرگزاری رسا، هزاران نفر از مردم یمن در پاسخ به فراخوان روز گذشته کمیته سازماندهی تظاهرات، در صنعا تظاهرات کرده و تجاوز ائتلاف سعودی - آمریکایی علیه این کشور را محکوم کردند.

در این تظاهرات که با عنوان «ضد مزدوران و ستون پنجم» در صنعا برگزار شد، تظاهرکنندگان، سیاست‌های آمریکا و عربستان در کشورشان و منطقه را محکوم کردند و شرکت کرده و خواستار اخراج مزدوران سعودی شدند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات، دست نوشته هایی در دست داشتند که روی آن شعار «اتحاد در مقابل دشمن سعودی آمریکایی» درج شده بود.

آنان همچنین با سر دادن شعارهایی خواستار محاکمه عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن شدند و از کشورهای جهان خواستند تا با فشار به ائتلاف ضد یمنی به سرکردگی عربستان سعودی، حملات به یمن متوقف شود.

فعالان سیاسی یمن تاکید کردند که این تظاهرات در راستای تقویت مقاومت و ثبات در مقابله با دشمن سعودی آمریکایی برگزار می شود.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرده است.

این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه‌ای جز کشتار بیش از 10 هزار نفر، زخمی شدن ده ها هزار نفر و آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات