۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۴۹۱۵۴۷
آیت الله طبرسی تأکید کرد؛

ضرورت حفظ و تقویت تفکر انقلابی در حوزه های علمیه

آیت الله طبرسی با بیان این که حوزه های علمیه باید همه تلاش خود را برای حفظ تفکر و رویکرد انقلابی به کار گیرند، گفت: امروز همه توان بدخواهان، کمرنگ کردن تفکر انقلابی در مراکز مهم نظام است.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران شنبه شب در دیدار مدیر و کارکنان حوزه علمیه استان با گرامیداشت ماه مبارک رجب بر ضرورت بهره گیری از معنویت حاصل از این ماه پرفیض تأکید کرد.

وی با بیان این که نباید لحظه ای معنوی این ماه ها به همین آسانی از دست برود، افزود: مدیران مدارس علمیه باید با یک برنامه ریزی مناسب زمینه بهره گیری بیشتر طلاب از ظرفیت های معنوی این ماه را فراهم کنند.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات ارزشمند مدیریت حوزه علمیه استان در سال های اخیر، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر شاهد تقویت شاخص های کیفی و کمی در مدارس علمیه استان بودیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز شیعه به برکت نقش آفرینی علما، روحانیت و حوزه های علمیه در جهان عزت و عظمتی وصف ناشدنی دارد، تصریح کرد: امروز حوزه های علمیه به عنوان پرچمداران دفاع از دین باید در جهت حفظ این پرچم داری در جهان تلاش کنند.

امام جمعه ساری با بیان این که امروز فرهنگ شیعه در دنیا جهان مدار شده است، گفت: باید تلاش کنیم در سایه فرهنگ غنی و اصیل شیعه، هجمه ها و توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب را خنثی کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که علمای دین برای حفظ دین و ارزشهای اسلامی از خودگذشتگی کردند، افزود: اگر نقش آفرینی علما و فقهای دینی نبود امروز به حتم با تحریف های بسیاری در دین مواجه بودیم.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که حوزه های علمیه در طول تاریخ نقش و جایگاه بسیار مهمی در پرورش بزرگان دینی بر عهده داشته است، تصریح کرد: امروز نیز حوزه های علمیه ما باید به گونه برنامه ریزی کنند که همان شخصیت ها را تحویل جامعه دینی دهند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ارزش های دینی با نقش آفرینی و تلاش های حوزه و روحانیت حفظ مانده و امروز در جهان متجلی است، خاطرنشان کرد: امروز علما و حوزه های علمیه نقش بسیار مهمی در بقای دین و تقویت آن در جامعه بر عهده دارند.

آیت الله طبرسی به تلاش دشمنان برای تضعیف دین و کمرنگ کردن ارزش های اسلامی و انقلابی در جامعه اشاره کرد و با بیان این که حوزه و روحانیت همچون سد محکمی در برابر انحرافات ایستاده اند، بیان داشت: با مطالعه ای گذرا در طول تاریخ خواهیم دید که علمای حوزه هیچ گاه در برابر انحراف ها سکوت نکرده اند و با همه توان از اسلام ناب دفاع کردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز نیز حوزه های علمیه باید همان پرچم داری را حفظ کنند، خاطرنشان کرد: اگر امروز می بینیم دین و ارزش های اسلامی در جامعه اسلامی تجلی یافته به برکت وجود حوزه های علمیه در طول تاریخ بوده است.

وی با اشاره به این که دشمنان همواره از نقش حوزه و روحانیت در جامعه هراسان بوده و سعی در تضعیف این جایگاه داشته است، بیان داشت: اما هوشیاری و بصیرت علما و روحانیت مانع تحقق توطئه های دشمنان شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود به استقلال حوزه های علمیه در طول تاریخ اشاره کرد و با بیان این که این مسأله یکی از مهم ترین شاخصه های حوزه و روحانیت بوده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این ویژگی ارزشمند حوزه های علمیه و علمای بزرگ در تاریخ به سند افتخاری برای این مجموعه ارزشی تبدیل شده است.

آیت الله طبرسی با بیان این که با وجود نقش آفرینی حوزه های علمیه و روحانیت در پیروزی انقلاب و استحکام پایه های آن، اما هیچ گاه از این جایگاه در جهت منافع شخصی استفاده نکرده است، تصریح کرد: روحانیت هر آنچه در داشته به منظور حفظ اسلام و انقلاب در طلب اخلاص قرار داده است.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد و توسعه مدارس علمیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد یک ساماندهی مناسبی در فضای حوزه های علمیه هستیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه به مسائل تهذیبی در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: امروز توجه به مسائل اخلاقی در حوزه های علمیه باید در اولویت برنامه های مسؤولان مدارس قرار گیرد.

آیت الله طبرسی با بیان این که اخلاق در حوزه همواره مورد توجه علما و فقهای دینی بوده است، خاطرنشان کرد: تقویت مباحث اخلاقی در حوزه موجب رشد علمی طلاب خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که همه توان و تلاش مسؤولان حوزه علمیه استان باید رشد شاخص های علمی در مدارس علمی باشد، تصریح کرد: با توجه به سابقه دیرینه مدارس علمیه استان، باید تلاش شود تا آن جایگاه گذشته دوباره به حوزه علمیه استان بازگردد.

رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز تقویت مدارس علمیه در شهرستان ها یک ضرورت مهم است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی مازندران و حضور مسافران و گردشگران با فرهنگ های مختلف، ضرورت توسعه مراکز دینی در شهرهای مختلف استان یک ضرورت مهم است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که حوزویان باید افکار دینی و انقلابی را در بخش های مختلف جامعه تبیین و تشریح کنند، بیان داشت: یکی از مهم‌ترین وظیفه حوزه‌های علمیه ساختن افکار و فرهنگ جامعه است.

آیت الله طبرسی با بیان این که حوزه های علمیه همه تلاش خود را برای حفظ تفکر و رویکرد انقلابی به کار گیرند، خاطرنشان کرد: امروز همه توان و تلاش بدخواهان انقلاب اسلامی، کمرنگ کردن تفکر انقلابی در مراکز مهم و تأثیرگذار نظام به ویژه حوزه های علمیه است./950/202/ب2

ارسال نظرات