۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۴۹۰۹۹۳
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

حمایت از سالمندان جامعه مصداق بارز عمل خیر است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خطاب به مسؤولان مرکز سالمندان قزوین گفت: حمایت از سالمندان و پیران جامعه مصداق بارز عمل خیر است و بسیاری از این عزیزان مصداق مسکین هستند که شما از آنها دلجویی کرده و به وضعیتشان رسیدگی می‌کنید.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در بازدید از آسایشگاه خیریه سالمندان و معلولین امیرالمومنین(ع) که به ‌مناسبت روز پدر انجام شد، با اشاره به اهمیت رسیدگی به اقشار سالمند اظهار کرد: ما باید نسبت به مشکلات سالمندان دغدغه داشته باشیم نه اینکه سالی یکبار از این مراکز بازدید داشته باشیم و رفع مسؤولیت کنیم.

وی در ادامه افزود: پدران و مادران در سن سالخوردگی هم یک معدن و برکت معنوی و چشمه فیض الهی برای خانواده‌های خود هستند و نباید فرزندان خود را از زیر بار مسؤولیت آنها شانه خالی کرده و آنها را به مراکز سالمندان منتقل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: برای اطلاع و بررسی مشکلات مراکز سالمندان باید جلسه‌ای جداگانه با حضور هیات مدیره سازمان بهزیستی و مسؤولان اوقاف برگزار شود تا روند حل این مشکلات تسهیل یابد، زیرا حل مشکلات این حوزه نیازمند اداره جمعی است.

خمایت از سالمندان جامعه مصداق بارز عمل خیر است

امام جمعه قزوین خطاب به مسؤولان مرکز سالمندان قزوین اظهار کرد: حمایت از سالمندان و پیران جامعه مصداق بارز عمل خیر است و بسیاری از این عزیزان مصداق مسکین هستند که شما از آنها دلجویی کرده و به وضعیتشان رسیدگی می‌کنید.

وی در ادامه افزود: بسیاری از سالمندانی که در این مرکز بودند خانواده‌ای ندارند و همچنین توان جسمانی برای مراقبت و مدیریت خود را هم ندارند و شما یک پناهگاهی برای این عزیزان هستید.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به اینکه زمین ماندن و عدم رسیدگی به سالمندان برای همه ما جای سرافکندگی و شرمندگی دارد، تصریح کرد: پناه دادن به این پیران مسکین یک توفیق بزرگ است و وقتی این عزیزان از نعمت خانواده به همین دلیل محروم هستند باید در این مراکز حمایت جدی از آنها صورت بگیرد.

امام جمعه قزوین  هیچ عاطفه بیرونی جایگزین مهر و محبت درون خانواده نمی‌شود ابراز کرد: در قرآن کریم انسان نسبت به پدر و مادرش سفارش شده است و "انسان" خطاب دادن خدای متعال در این آیه، به این دلیل است که انسان از ریشه اٌنس است که معنای الفت و محبت و عاطفه دارد، یعنی باید نگاه ما نسبت به پدر و مادر در اوج انسانیت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان گفت: دغدغه مسؤولان خانه‌های سالمندان نسبت به نگهداری این عزیزان مصداق بارز انسانیت است./873/101/ب1

 

ارسال نظرات