۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۴۹۰۴۷۹
مرکز رصد فتواهای تکفیری مصر:

همه مردم مصر در تیررس جنایت‎های تروریستی قرار دارند

مرکز رصد فتواهای تکفیری مصر حمله به دو کلیسای در این کشور را به شدت محکوم کرد و همه مسلمانان و مسیحیان را در تیررس جنایت تروریستی دانست.
کلیسای مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز رصد فتواهای تکفیری و آرای شاذ وابسته به دارالافتای مصر در پیامی نسبت به انفجارهای تروریستی در دو کلیسای این کشور واکنش نشان داد و تصریح کرد: جریان های تروریستی به شیوه خونین و تخریبی خود ادامه داده و روابط اجتماعی عمیق میان مسلمانان و مسیحیان را هدف قرار می دهد تا فتنه طایفه ای در مصر گسترش یابد.

این مرکز افزود: این در حالی است که آنان بارها این نقشه را آزمایش کرده اما به نتیجه نرسیدند. گسترش روابط خارجه مصر با سایر کشورها و همچنین تحرک اقتصادی سبب خشم تروریست ها شده و به همین دلیل درصدد ضربه زدن به ثبات داخلی برآمده اند.

در این پیام آمده است: برادران مسیحی با این بازی کثیف به خوبی آشنا هستند و همبستگی ملی آنان با مسلمانان مصر سبب ناراحتی تروریست هایی شده است که به هیچ دین و وطنی پایبند نیستند.

مرکز رصد فتواهای تکفیری خاطرنشان ساخت: هدف قرار گرفتن دو کلیسا نشان می دهد تروریست هایی که از عملیات بزرگ پاکسازی لانه های تروریستی فرار کرده اند، به میان مردم آمده تا ثبات جامعه را خدشه دار کنند. همه تروریست ها اعم از مسلمان و مسیحی در تیررس جنایت های تروریستی قرار دارند.

این مرکز ادامه داد که تروریست ها استراتژی خود را تغییر داده و کلیساهای دور از قاهره را مورد تعرض قرار داده اند که این مساله نشان دهنده نقشه تروریست ها علیه وطن و شهروندان است.

این مرکز وابسته به دارالافتا در پایان اظهار داشت: پیشرفت اقتصادی و بازگشت مصر به صحنه بین الملل سبب جنونی کسانی شده است که می خواهند کشور را بسوزانند ولی ما به فرهنگ و همبستگی ملی که توطئه های تروریسم سیاه را خنثی می کند، کاملا ایمان داریم.

گفتنی است در دو انفجار تروریستی در کلیسای مار جرجیس شهر طنطا در شمال قاهره و همچنین انفجار کلیسای مرقسیه در شهر اسکندریه، 44 تن کشته و 100 شهروند مجروح شدند./980/ب902/د

 

ارسال نظرات