۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۴۹۰۰۶۱

داستان‌هایی درباره زندگی امام جعفر صادق در کتاب فواره گنجشک‌ها

انتشارات جمکران کتاب فواره گنجشک‌ها، داستان هایی درباره زندگی امام جعفر صادق علیه السلام را چاپ و روانه بازار کرد.
کتاب فواره گنجشک‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشارات جمکران کتاب فواره گنجشک‌ها، داستان هایی درباره زندگی امام جعفر صادق علیه السلام، نوشته محمود پوروهاب را در سال 1395 چاپ و روانه بازار کرد.

در این اثر، ۳۲ داستان درباره زندگی امام جعفر صادق علیه السلام روایت شده که نویسنده در آنها، اتفاقات و روایات زندگی امام ششم را با لحنی داستانی بیان کرده است.

بر اساس این گزارش،«قرص خورشید»، «همیشه کسی هست»، «بزرگ‌ترین دانشمند»، «در کاخ خلیفه»، «وداع»، «تیرِ کور»، «با او درشتی نکن!»، «فراری»، «مستجاب نشدن دعا»، «کار و تلاش»، «مرا سوار کن!»، «دانستن و نداستن»، «ادب»، «اشتباه بزرگ»، «کتاب توحید»، «وعده‌های شیرین»، «انسان برتر»، «سخن امام»، «چه لباس زیبایی!»، «دعا»، «بخشش پنهانی»، «مثل بقیه»، «باران»، «پیمان با خدا»، «شگفت انگیز»، «از جنس دیگر»، «بهترین دوست»، «فرماندار»، «مال حلال»، «خیارفروش»، «پیشوا» و «آنها را که نمیشود کُشت» عنوانهای داستانهای مطرح شده در این کتاب هستند.

نویسنده در صفحه شصت و چهارم کتاب با عنوان کتاب توحید آورده است:

« ابن ابی‌العوجا گفت: عجب! اگر تو از یاران جعفر بن محمد هستی، بدان ‌که او هرگز این‌گونه با ما حرف نمی‌زند. او بارها این سخن‌ها را که تو آن را کفرآمیز می‌خوانی، از ما شنیده؛ ولی هرگز از حدّ ادب بیرون نرفته و دشنام نداده است. او مردی بسیار خردمند، آرام و بردبار است. سخنان ما را به خوبی گوش می‌دهد تا آنچه در دل داریم، بر زبان بیاوریم؛ طوری که گاهی گمان می‌کنیم بر او پیروز شده‌ایم. آن‌گاه او با کم‌ترین سخن، دلیل‌های ما را باطل می‌سازد، چنانکه نمی‌توانیم پاسخ بدهیم. اگر تو از پیروان او هستی، چنانکه شایسته‌ اوست با ما سخن بگو».

آشنایی اجمالی با نویسنده

محمود پوروهّاب در سال 1340 در روستای مشایه از شهرستان رودسر به دنیا آمد. وی اکنون، نزدیک به بیست سال است که در حوزه ادبیات کودک و نوجوان کار می‌کند و حاصل این سال‌ها، پنجاه کتاب شعر، داستان، زندگینامه، تحقیق و بررسی و حدود صد مقاله پژوهشی و نقد است.

«پر از بوی گلابی»، «همیشه کسی هست»، «یک باغ لبخند»، «سکه‌هایی به نام محمد»، «صدای زلال بلال»، «صدای ساز باران»، «غروب آفتاب ربذه»، «حرف‌های ناتمام»، «انوشیروان»، «با زمینهای افسانهای»، «درخت خانه ما»، «پیر چنگی»، «مهربانی‌هایت را قسمت کن» و «بهار مهربان یثرب» برخی از آثار این نویسنده هستند.

انتشارات جمکران کتاب فواره گنجشک‌ها، داستان‌هایی درباره زندگی امام جعفر صادق علیه السلام را با شمارگان 3000 نسخه به قیمت 5300 تومان در 134 صفحه چاپ و روانه بازار کرده است./907/پ 202/ش

ارسال نظرات