۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۴۸۹۶۹۵

کتاب «درآمدی بر مقامات سلوک از منظر قرآن و اهل بیت» منتشر شد

سازمان انتشارات پژوهشگاه و فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب «درآمدی بر مقامات سلوک از منظر قرآن و اهل بیت علیهم السلام» را روانه بازار نشر کرد.
کتاب «درآمدی بر مقامات سلوک از منظر قرآن و اهل بیت»

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حسین روحانی‌نژاد در کتاب «درآمدی بر مقامات سلوک از منظر قرآن و اهل بیت علیهم السلام»، مهمترین، احوال و مقامات و نتایج و آثار آنها را از منظر قرآن و اهل بیت علیهم السلام را بررسی کرده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«سیر و سلوک عبارت است از طی مراحل و منازلی که سالک الی‌الله برای نیل به قرب حضرت حق می‌پیماید و با امور غیبی، روبه‌رو می‌شود. سلوک، حرکتی قلبی و درونی است که در آن، پرده‌هایی از غیب و ملکوت جهان کنار می‌رود و سالک به تماشای حقایقی ماورائی می‌نشیند.

تجربه عرفانی، سلسله‌ای متوالی از مقاماتی است که هر کدام را آغازی است و نهایتی و میان مقامات، احوالی است متفاوت. احوال، وارداتی غیبی و مواهبی الهی هستند که گاه بر دل سالک فرود آیند و او را دگرگون کنند و مقامات، که با مجاهدت و عمل به آدابی خاص، قابل وصول‌اند، در شمار مکاسب‌اند، نه مواهب.»

در کتاب «درآمدی بر مقامات سلوک از منظر قرآن و اهل بیت علیهم السلام» مهم‌ترین، احوال و مقامات و نتایج و آثار آنها، از منظر قرآن و اهل بیت علیهم السلام، مورد بحث قرار گرفته است. آداب طریقت، جنبه‌های قرآنی و احادیث، مهم‌ترین سرفصل‌های کتاب هستند.

سازمان انتشارات پژوهشگاه و فرهنگ و اندیشه اسلامی، نخستین چاپ کتاب «درآمدی بر مقامات سلوک از منظر قرآن و اهل بیت علیهم السلام» را در 304 صفحه به بهای 22 هزار تومان منتشر کرده است./998/د 102/ش

 

ارسال نظرات