۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۴۸۸۸۴۸

رییس سازمان اوقاف شیعیان عراق با پاپ دیدار کرد

رییس سازمان اوقاف شیعیان عراق با رهبر کاتولیک جهان دیدار و گفت‎وگو کرد.
حجت الاسلام سید علاء موسوی رییس سازمان اوقاف شیعیان حجت الاسلام سید علاء موسوی رییس سازمان اوقاف شیعیان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علاء موسوی رییس سازمان اوقاف شیعیان عراق با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک جهان در شهر رم دیدار و گفت‎وگو کرد.

پاپ فرانسیس در این دیدار بر گسترش برادری تاکید کرد و بیان داشت: عراق محل زندگی حضرت ابراهیم (ع) است و مردم این کشور ضمن دعا برای این پیامبر الهی باید در زمینه گسترش صلح در عراق تلاش وافری انجام دهند.

رییس سازمان اوقاف شیعیان عراقی نیز در این دیدار خاطرنشان کرد: ما به رسالت الهی ایمان داریم و همه تلاش خود را برای حفظ این امانت انجام می‎دهیم.

وی همچنین در دیدار جداگانه با رییس اوقاف کلیسای کاتولیک رم بیان داشت: حقیقت، عدالت، محبت و آزادی از مسائل مهم اسلام و مسیحیت است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به عملیات آزادسازی استان موصل گفت: مجاهدان عراقی به نیابت از جهانیان به مبارزه با داعش می‎پردازند و توانسته‎اند پیروزی‎های ارزشمندی نیز بدست آورند.

گفتنی است که حجت الاسلام سید علاء موسوی رییس سازمان اوقاف شیعیان عراق به همراه شیخ عبداللطیف الهمیم رییس سازمان اوقاف اهل تسنن، رعد جلیل کجه جی رییس اوقاف ادیان مسیحی، ایزدی، صائبین، سید رائد اسحق متی عضو ارشد پارلمان، عمر البرزنجی سفیر عراق و جمعی از شخصیت‎های سیاسی و فرهنگی به مدت 3 روز با هدف شرکت در نشست گفت‎وگو میان ادیان به رم در ایتالیا سفر کرده است./994/ب902/د

ارسال نظرات