۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۴۸۸۲۲۴
نماینده آیت الله سیستانی:

علمای اهل تسنن در برابر حاکمان ظالم کوتاه نیایند

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در دیدار با مسؤولان موسسه امام شافعی خاطرنشان کرد که علمای اهل تسنن از مواضع حق خود در برابر حاکمان ظالم عقب نشینی نکنند.
حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی در حاشیه همایش برادری اسلامی که با همکاری مسؤولان موسسه الامام الشافعی در کربلا برگزار شد، با جمعی از علمای اهل تسنن دیدار و گفت‎وگو کرد.

وی در این دیدار گفت: اشتراک‎های زیادی میان مذاهب مختلف اسلامی وجود دارد که می‎تواند مسلمانان را در مسیر اسلام و پیامبر اعظم (ص) جمع کند. این نقاط مشترک باید موجب شود که در برابر حاکمان ظالم و منحرف فکری، سخن حق گفته و بر موضع خود ثابت قدم باشیم.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: عراق یکی از کشورهایی است که با وجود زیان مادی بسیار، ضررهای فراوانی را از ناحیه اندیشه و افکار منحرف متحمل شده است.

وی تاکید کرد که انحراف فکری ریشه و اساس بسیاری از مشکلات است؛ ما امیداوریم که بتوانیم سر منشا این مشکلات را شناسایی و راه حلی برای عبور از این مشکلات پیدا کنیم.

داعش جوهره اسلام را منحرف کرده است

حجت الاسلام کربلایی، داعش را یک عنوان و مجموعه کلی دانست که عناوین بسیاری نظیر افکار تکفیری را در زیر مجموعه خود پذیرفته است و اظهار داشت: اندیشه‎های تفکیری، چهره اسلامی را به شدت مخدوش کرده و جوهر و حقیقت اسلام اصیل را منحرف کرده است. متاسفانه برخی از افراد این گونه افکار را ترویج می‎کنند.

وی نابودی کامل داعش در عراق را نزدیک توصیف کرد و گفت: گرچه مبارزه نظامی با داعش روبه پایان است اما مبارزه فکری با این گروه تروریستی و محافظت از اسلام اصیل ادامه داد.

تولیت شرعی آستان مقدس حسینی از موضع شجاعانه برخی از علمای اهل تسنن در برابر داعش تقدیر و تشکر کرد و بیان داشت: علما و شیوخ اهل تسنن باوجود یورش جریان‎های تروریستی به مناطق آن‎ها و تلاش برای ترور برخی از علما، از مواضع خود در برابر داعش عقب نشینی نکردند. مواضع علمای اهل تسنن همگی نتیجه فتوای حضرت آیت الله سیستانی و ایستادگی وی در برابر تروریسم است بنابراین باید از نتایج بدست آمده محافظت کنیم.

اسلام بیش از موعظه و حرف نیازمند فداکاری است

وی با بیان اینکه عراق و امت اسلامی شرایط دشواری را سپری می‎کنند، ادامه داد: اسلام فقط سخنرانی، بیان احکام و موعظه نیست بلکه ما باید از با شجاعت، ایمان، فداکاری و از خودگذشتگی به محافظت از این دین الهی بپردازیم.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تاکید کرد که ما باید اسلام اصیل، صحیح و محمدی را به جهانیان معرفی کنیم و لازمه چنین اقدامی تثبیت مواضع خود، بیان حقیقت و شفافیت به ویژه در برخی از مناطق که به شدت با مشکل انحرافی فکری دست و پنجه نرم می‎کنند، هستیم.

وی افزود: اندیشه‎های صحیح موجب گسترش رحمت، برادری، دوستی و همزیستی مسالمت آمیز اقشار و طوائف مختلف در کناری یکدیگر می‎شود و در نقطه مقابل افکار انحرافی به قلع و قمع انسان‎ها بی‎گناه، آتش سوزی مناطق مختلف و حمله‎های تروریستی منجر می‎شود.

حجت الاسلام کربلایی از علمای اهل تسنن برای بیان حقایق به مردم دعوت کرد و خاطرنشان ساخت: قرآن و احادیث به خودی خود مشکلی ندارد بلکه مشکل در برداشت و فهم از آیات و روایات است که برخی با انحراف از مسیر صحیح درپی دست‎یابی به اهداف شوم و شیطانی خود هستند./994/ب901/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات