۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۴۸۷۹۴۲

نشست مشترک واتیکان و الازهر در مبارزه با تررویسم برگزار می شود

نشست مشترک مبارزه با تررویسم میان الازهر و واتیکان به دعوت رسمی رییس جمهور مصر از رییس واتیکان در آوریل سال جاری برگزار خواهد شد.
الازهر و واتیکان

به گزارش خبرگزاری رسا، دیده‌بان اسلام هراسی دارالافتای مصر در پیامی تاکید کرد که دعوت عبدالفتاح سیسی از رییس واتیکان برای سفر به مصر در پایان آوریل سال جاری در مقابله با تروریسم و خشونت و نیز برقراری صلح بسیار موثر است.

این مرکز خاطر نشان کرد که دعوت از رییس واتیکان صلح جهانی را تقویت کرده و با گفتمان تعصّب و تنفّر که در شرق و غرب جهان از سوی تررویست‌ها و افراطیان گسترش یافته است، به شدت مبارزه خواهد کرد.

در این پیام همچنین آمده است: تروریست‌ها خود را وابسته به اسلام می‌دانند و گروه‌های راست‌گرای افراطی در مغرب زمین نیز با در پیش گرفتن همین رویکرد به دنبال منافع خود هستند.

دیده‌بان اسلام هراسی دارالافتا افزود: جهانیان چشم امید به مراکز محوری دینی جهان اسلام مانند الازهر و جهان مسیحیت مانند واتیکان در ترویج همزیستی مسالمت‌آمیز و همکاری مشترک در مبارزه با تررویسم بسته است.

در بخش دیگری از این پیام با اشاره به نقش واتیکان در نشان دادن چهره صحیح اسلام در غرب تصریح شده است: حضور رییس واتیکان در مصر به محاصره و خلع سلاح تروریسم، خشونت و سخنان مخالف اسلام در جهان منجر خواهد شد همانگونه که صلح و امنیت جهانی را نیز برقرار می کند.

گفتنی است رییس واتیکان چندی پیش در پیامی به شرکت کنندگان همایش کاتولیک‌ها در کالیفرنیا به صراحت اعلام کرد که هیچ دین تروریستی وجود نداشته و تروریسم مسیحی، یهودی و اسلامی معنا ندارد.

وی همچنین در این پیام بر ترویج همزیستی مسالمت آمیز، تقویت روح همکاری مشترک در برقراری صلح و امنیت و نیز احترام متقابل میان ادیان الهی تاکید کرده بود./981/ب902/د

ارسال نظرات