۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۴۸۶۹۱۱

مسابقات بین المللی قرآن در آلمان برگزار شد

مسابقات بین المللی قرآن از سوی مرکز اسلامی هامبورگ آلمان برگزار شد.
قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آلمان، حجت الاسلام انصاری معاون محترم فرهنگی و رییس دارالقرآن مرکز اسلامی هامبورگ در پنجمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن اروپا، سطح مسابقات امسال را نسبت به سالهای گذشته از لحاظ کمی و کیفی مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در مسابقه امسال شاهد حضور چشمگیری قاریان قرآن بودیم.

وی درباره امکانات این مسابقات گفت: از لحاظ امکانات از تمام ظرفیتهایمان استفاده کرده‎ایم تا متناسب با جایگاه مرکز اسلامی هامبورگ و در سطح اروپا باشد.

حجت الاسلام انصاری هدف از برگزاری این مسابقات قرآنی را انس بیشتر جوانان و مسلمانان با کلام وحی دانست و افزود: در مرحله اول، بکارگیری کلام وحی در زندگی است. ثانیا کشف استعدادهای درخشان قرآنی جهت بکارگیری آنها در محافل مسلمانان و دارالقرآن های دیگر کشورهای اروپایی، به ویژه تدریس قرآن برای نسل جدید است.

وی درخصوص برندگان پنجمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن اروپا بیان داشت: 44 برنده در رشته های مختلف قرائت، حفظ، اذان و مفاهیم در دو گروه خواهران و برادران و برای گروه سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال داریم.

حجت الاسلام انصاری اظهار داشت: امسال استقبال بیشتری در رشته های مفاهیم و حفظ کل داشتیم که برای بخش حفظ کل فینال برگزار کردیم./994/ب102/د

ارسال نظرات