۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۴۸۶۶۳۲
افضل الشامی:

عتبات پیشگام مبارزه با داعش در عراق است

معاون تولیت آستان مقدس حسینی، عتبات را پیشگام مبارزه با داعش در عراق خواند و از موصل به عنوان مرز دفاع از حرم امام حسین(ع) نام برد.
افضل الشامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، افضل الشامی پیش از ظهر امروز در کنفرانس خبری سومین اجلاسیه نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام با اشاره به این‌که این اجلاس با هدف توافق درباره ترسیم نقشه ادامه راه و همکاری میان عتبات مقدس برای ارائه بهترین خدمات به زائران برگزار می‌شود، اظهار داشت: باید توجه داشت که خدمات  مورد نظر در آستان‌های  مقدس صورت می‌پذیرید؛ بر این اساس  همکاری و تبادل آراء مقدمه انتقال تجارب ارزشمند است تا هر یک از آستان‌های مقدس بتوانند خدمات بهتری به زائران ارائه دهند.

معاون تولیت آستان مقدس حسینی  بابیان اینکه کربلای معلی با زیارت‌های میلیونی نظیر گردهمایی اربعین روبرو است، گفت: گردهمایی اربعین بزرگ‌ترین گردهمایی بشری است که بیش از ۲۰ میلیون زائر گردهم می‌آیند؛ بنابراین این جمعیت به خدمات بزرگی نیاز دارد و این خدمات ممکن نخواهد بود مگر آنکه بین مسؤولان آستان‌های مقدسه جهان اسلام تبادل آراء و تجارب صورت پذیرد.

افضل الشامی ضمن تشکر از مسؤولان آستان مقدس حضرت معصومه (س) در برگزاری سومین نشست اعتاب مقدسه عنوان داشت:  باید توجه داشت که دشمنان حرم امام حسین (ع) را در تیررس قرار داده‌اند این در حالی است که از سال ۲۰۰۳ تاکنون نقشه‌های امنیتی مختلف برای حمایت از این حرم اتخاذ شده است.

معاون تولیت آستان مقدس حسینی با اشاره به این که در حرم امام حسین (ع)  پیش از مراسم‌های بزرگ به اجرای تدابیر امنیتی شدید  اعمال می‌شود، اظهار داشت: در ذیل این اقدامات معمولاً  اطراف حرم را کاملاً مورد بازرسی قرار داده است که جمع کثیری از نیروهای امنیتی نیز بسیج می‌شوند و با هزار دوربین به کنترل امنیت حرم مشغول هستند.

افضل الشامی از حضور گسترده عتبات مقدس در جنگ علیه تروریست‌های داعش خبر داد و گفت: به لطف خدا عتبات مقدس پیشگام تشکیل گروه‌های نظامی برای آزادی عراق از وجود داعش بوده است؛ بر این اساس حضور در صحنه‌ها جبهه مقاومت با هدف محافظت از عتبات مقدس صورت گرفته است چراکه تکفیری‌ها به‌شدت درصدد تخریب اماکن مقدس هستند. عتبات مقدس دارای مجاهدانی در خط مقدم نبرد در موصل است تا این شهر آزاد شود.

معاون تولیت آستان مقدس حسینی با اشاره به برنامه‌های آستان مقدس حسینی در خارج از کشور اظهار داشت: آستان مقدس حسینی با برخی از پژوهشکده‌های غربی ارتباط‌های کاری دارد؛ این در حالی است که فعالیت‌هایی برای استقبال از جریان‌های فعال در آمریکا و اروپا جهت تبیین واقعیت اسلام و ایستادگی در برابر هجمه رسانه‌ای علیه مذهب اهل بیت (ع) و عراق برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: گروه‌های فرهنگی عتبات در خارج از عراق هفته‌های فرهنگی برگزار می‌کند؛ بر این اساس در پاکستان مجالس فرهنگی زیادی برگزار شده است چراکه ملت پاکستان به چنین فعالیت‌هایی به شدت نیاز دارد این در حالی است که در لبنان و آذربایجان نیز این مسئله تکرار شده است./۸۳۷/پ202/ی

ارسال نظرات