۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۴۸۶۲۱۵
حجت‌الاسلام ماندگاری:

بی‌عدالتی منشأ افزایش فاصله طبقاتی در جامعه است

حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: اشرافیگری و فاصله طبقاتی در جامعه ناشی از بی‌عدالتی است.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم یادبود چهلمین روز خاکسپاری شهدای آتش‌نشان که به همت هیأت حضرت ام‌المصائب(س) و با سخنرانی حجت‌الاسلام ماندگاری و مداحی حاج محمد کریمی و کربلایی محمدرضا میرزاخانی در ایستگاه آتش‌نشانی شهرری برگزار شد.

در این مراسم یادبود حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: شهدای مظلوم آتش‌نشان جان خود را نثار کردند تا از جان، مال و آبروی دیگران حفاظت و صیانت کرده باشند.

وی با بیان اینکه آتش به دو صورت ظاهری و باطنی انسان را تهدید می‌کند، بیان داشت:  عزیزان آتش‌نشان خاموش‌کنندگان آتش دنیوی هستند آنان در هنگام خطر جانشان را در طبق اخلاص قرار داده و به نجات جان، مال و زندگی مردم اقدام می‌کنند.

استاد حوزه علمیه با استناد به آیات الهی، اضافه کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «ای کسانی که ایمان آوردید از آتش آخرت غافل نشوید»، مرکز آتش‌نشانی تنها قادر است آتش دنیا را خاموش کند به همین سبب انسان برای آتش آخرت نیز باید تدبیر و اندیشه داشته باشد.

حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: کسانی که در این عالم به انجام امربه‌معروف و نهی از منکر اهتمام ویژه دارند خاموش‌کنندگان آتش آخرت هستند و انجام این فریضه الهی برهمگان امری واجب و اجتناب‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه امروز آتش بی‌حیای دامن جامعه اسلامی را فرا گرفته است، عنوان کرد: ذات آتش به‌گونه‌ای است که اگر گوشه‌ای را فرا بگیرد به سایر نقاط نیز حرکت کرده و دیگر قسمت‌ها را نیز به آتش می‌کشد، بنابراین اگر انسان نسبت به بی‌حیایی بی‌تفاوت باشد همانند آتش، خود نیز در از خطرش در امان نخواهد بود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در روایت است «آتش بی‌حیایی دین انسان را می‌سوزاند» زمانی که بی‌حیایی در جامعه حاکم شود بی‌غیرتی را نیز به دنبال خواهد داشت، بی‌حیایی و بی‌غیرتی سبب می‌شود روحیه جهاد و دفاع از حق در وجود انسان خاموش شود.

حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به گذشته اندلس، گفت: در تاریخ اسپانیا این‌گونه آمده است که 700سال اسلام در آن کشور حاکم بود اما متأسفانه دشمنان از طریق ترویج بی‌حیایی و بی‌غیرتی ریشه اسلام را در آن کشور خشک کردند.

وی مال حرام را از دیگر آتش‌های آخرت بیان کرد و اظهار داشت: امروز متأسفانه حرام‌خواری در جامعه به سهولت انجام می‌پذیرد، خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «کسی که اهل ربا است در اصل با خداوند سرستیز دارد» امروز سود تولید در کشور 15درصد است درحالی‌که وام و تسهیلاتی که برای تولید اختصاص می‌یابد 22 درصد بوده و این ربا محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به تأثیرات لقمه حرام، عنوان کرد: لقمه حرام مانع استجابت دعا بوده، انسان را چموش کرده و سبب می‌شود انسان سخن حق را نشنود.

وی درباره آتش بی‌تفاوتی، بیان داشت: آتش زدن درب خانه حضرت زهرا(س) و ریسمان به گردن مبارک حضرت علی(ع) انداختن همه و همه ثمره بی‌تفاوت شدن مردم نسبت به‌حق بود، امروز اگر کسی نسبت به ظلم به مظلوم بی‌تفاوت باشد مسلمان بودن او جای شک و تردید دارد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: برخی که در فتنه 88 شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» سردادند کسانی بودند که نسبت به‌ حق بی‌تفاوت بودند همچنین کسانی که امروز می‌خواهند در منابر مساجد از دشمنی آمریکا و اسرائیل سخنی به میان نیاید نشان از بی‌تفاوتی آنان نسبت به شنیدن سخن حق دارد، حاصل بی‌تفاوتی شهادت ائمه معصومین(ع) بود.

 استاد حوزه علمیه بی‌عدالتی را آتش آخرت بیان کرد و گفت: امروز گاهی دیده می‌شود برخی از مسؤولان دارای خانه‌های میلیاردی هستند درحالی‌ که بعضی از مردم در چگونگی پرداخت اجاره خانه خود مستأصل شده‌اند و این ناشی از بی‌عدالتی است.

حجت‌الاسلام ماندگاری در پایان خاطرنشان کرد: خودخواهی از دیگر آتش‌هایی است که امروز گریبان گیر جامعه ما شده است، خودخواهی دلیل رانده شدن شیطان از درگاه خداوند متعال بود./813/201/ب2

ارسال نظرات