۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۹
کد خبر: ۴۸۴۷۹۰
با حضور مراجع و علما؛

دهمین سالگرد ارتحال آیت الله فاضل لنکرانی برگزار شد

مراسم دهمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی با حضور مراجع، فضلا و اقشار مختلف مردم در قم برگزار شد.
حضرت ‌آیت الله فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم دهمین سالگرد ارتحال آیت الله محمد فاضل لنکرانی با حضور مراجع، علما، فضلا و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم، حضرات آیات حسین نوری همدانی، سید محمد علوی گرگانی، آیات ابراهیم امینی نماینده مجلس خبرگان رهبری، علوی بروجردی، جواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حضور داشتند.

از دیگر حاضران در این مراسم، حجج اسلام والمسلمین ملکا رییس دفتر مقام معظم رهبری در قم، علی بهجت فرزند آیت الله بهجت، آشتیانی نماینده سابق قم در مجلس شورای اسلامی بودند.

همچنین امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، صادقی استاندار قم، سردار مجتبایی فرماندهی نیروی انتظامی قم، دلبری شهردار سابق قم در این مراسم حضور داشتند.

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به ویژگی های شخصیتی مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی اظهار داشت: جامعیت علمی، تدریس خوب، تألیف و نگارش قوی، داشتن روحیه مبارزاتی، داشتن روحیه اجتماعی و اخلاق نیکو، مدیریت بالا، عشق به اهل بیت(ع) از ویژگی های آیت الله فاضل لنکرانی به شمار می رود.

وی افزود: این عالم، فقیهی بزرگ، مدرسی توانا، نویسنده ای زبردست و مؤلف متبحر بود؛ در حوزه علمیه قم از معدود شاگردان امام خمینی(ره) بود که در تبعید امام راحل، مشعل مبارزه را بر دوش گرفت و نگذاشت یاد امام راحل و انقلاب خاموش شود.

امام جمعه قم گفت: این عالم به حوزه، مرجعیت و ولایت فقیه و ارکان دین مردم عنایت خاص داشت؛ در دفاع از ولایت فقیه لحظه ای آرام نمی گرفت و در قبل و عصر مرجعیت خود و در دوران رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر اصل ولایت فقیه و هدایت جامعه به دست ولی فقیه تأکید داشت.

شایان ذکر است، مرحوم آیت الله محمد فاضل لنکرانى که از نام آورترین مردان علم و ایمان و عمل و از مراجع تقلید جهان تشیع محسوب می شد، در سال 1310 دیده به جهان گشود. پدر بزرگوارش نه تنها یک روحانى جلیل القدر، که اساساً از محترم ترین بزرگان و اساتید حوزه علمیه قم به شمار مى رفت. آن بزرگ مرد که از مهاجران قفقاز بود و سال ها در مشهد مقدس و حوزه علمیه زنجان به تحصیل و تدریس اشتغال داشت.

ایشان پس از عمری تهذیب نفس، تلاش در راه کسب و ترویج علوم الهی و خدمت در تاریخ 26 خرداد 1386 شمسی برابر با ٢٩ جمادی الاول ١٤٢٨ دار فانی را وداع گفت.

در سوم جمادی الثانی سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) مردم قم با حضور کم نظیر و میلیونی، در تشییع پیکر این مرجع فقید شرکت کردند و پس از اقامه نماز از سوی حضرت آیت‌الله وحید خراسانی، در جوار حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد./822/پ202/ص

ارسال نظرات