۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۸۴۱۳۱

خوشنویسی آیات حقوقی قرآن در فیلیپین

آیات قرآنی مندرج در کتاب «حقوق و وظایف زن در اسلام» از سوی بانوی هنرمند ایرانی در فیلیپین خوشنویسی شد.
خوشنویسی قرآن در فیلیپین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تندیس تقوی، بانوی ایرانی و از خوشنویسان قرآن که در فیلپپین ساکن است و در عرصه هنر خوشنویسی افتخارات زیادی دارد، در اقدامی قابل توجه اقدام به خوشنویسی آیات قرآنی مندرج در کتاب «حقوق و وظایف زن در اسلام» کرده است.

این بانوی ایرانی که همسر محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین است، در عرصه هنر خوشنویسی قرآنی افتخارات زیادی کسب کرده و همه این افتخارات را مدیون قرآن و لطف الهی می‌داند. او معتقد است، هنرمند نستعلیق‌نویس که در عرصه قرآن قلم می‌زند، با خداوند راز و نیاز می‌کند و حسی که در حین خوشنویسی کلام وحی به هنرمند دست می‌دهد، با هیچ چیز قابل وصف نیست.

تندیس تقوی این روزها گام جدیدی با هدف خدمت به قرآن آغاز کرده و مشغول خوشنویسی کل قرآن است و برای موفقیت در این مسیر، روزانه دو ساعت را با قرآن هم‌نشین می‌شود و آیات را خوشنویسی می‌کند. این بانوی هنرمند بیش از ۲۰ سال است که در عرصه خوشنویسی قرآن فعالیت دارد و آثارش علاوه بر داخل ایران در برخی کشورها نیز به نمایش درآمده و با استقبال مواجه شده است.

وی در این خصوص می گوید: ۴۰ آیه از قرآن را با موضوع «حقوق زن در اسلام» خوشنویسی کرده‌ام که شامل آیاتی با موضوعاتی همچون ارث، طلاق، ازدواج و نفقه را که به زنان مربوط می‌شود، است، این اثر را به پیشنهاد حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم‌زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری که استاد دوره کارشناسی ارشدم بود و با استناد به کتاب این عالم جلیل القدر با عنوان «حقوق و وظایف زن در اسلام» خلق کردم.

به گفته وی قرار است این پروژه هنری به مناسبت سالروز ولادت با سعادت زهرای مرضیه(س) با همکاری مرکز مطالعات زنان دانشگاه «یو پی» فیلیپین در قدیمی‌ترین دانشگاه زنان آسیا در مانیل و در قالب نمایشگاهی در معرض دید عموم دانشگاهیان گذشته شود./935/ب203/د

ارسال نظرات