۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۴۸۳۹۱۳
آیت الله علوی گرگانی:

حق شهدا و خانواده شهدا باید ادا شود

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اهمیت جایگاه شهید و شهادت، بیان داشت: حق شهدا و خانواده شهدا باید ادا شود و این وظیفه ما است که با برگزاری همایش ها و یادواره ها نگذاریم حق ایشان پایمال شود.
حضرت آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی  امروز در دیدار اعضای ستاد یادواره شهدای پردیسان قم، با بیان این که شهدا راه حق و حقیقت را پیمودند، گفت: خدمت به شخصیت هایی که خون خود را فدای خدای متعال کرده اند، کار بسیار پسندیده ای است.

وی اظهار داشت: زمانی که از رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) از شهدا می پرسند که خداوند به شما چه داده است، پاسخ می دهند که خداوند متعال خیر را نصیب ما کرده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بر تقویت علمی درحوزه تاکید کرد و افزود: حوزه های علمیه از گذشته به حدی در مباحث علمی پر محتوا بودند که وقتی طلبه به رسائل و مکاسب می رسید، یک ادیب متبحر می‌شد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: طلاب امروز عجله دارند که هر چه هست بخوانند و به درس خارج برسند؛ در گذشته مجالسی پر محتوا وجود داشت و بحث هایی تبیین می شد که برای همه مفید بود اما گاهی این وضعیت در برخی جمع‌های طلبگی کم‌رنگ شده است.

وی با بیان این که خداوند متعال حق هر کسی را می دهد و برای کسی کم نمی گذارد، خاطرنشان کرد: از سلمان فارسی پرسیدند چه کاری انجام دادی که به این مقام رسیدی؟ فرمودند یک اصل را رعایت کردم و برنامه زندگی من این بود که حق هر کسی را ادا کردم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: هر صاحب فضل را باید نسبت به فضل او احترام کرد؛ رهبر معظم انقلاب شأن بسیار بالایی دارند و حوزه های علمیه باید حق ایشان و مراجع تقلید را ادا کنند.

وی با تأکید بر ادا کردن حق خون شهدا بیان داشت: حق شهدا و خانواده شهدا باید ادا شود و این وظیفه ما است که با برگزاری همایش ها و یادواره ها نگذاریم حق ایشان پایمال شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان یادآور شد: شهدا خون خود را دادند تا ما در آسایش باشیم و ما با حفظ یاد آن ها باید حق ایشان را ادا کنیم؛ شما برگزارکنندگان یادواره شهدا این سنت حسنه را ادامه دهید و بنده هم توفیق شما را از خداوند متعال می خواهم.

حجت الاسلام سیدرضا فاطمی نیا در ابتدای این جلسه اظهار داشت: دومین یادواره شهدای منصوب به منطقه پردیسان همزمان با شب شهادت حضرت زهرا(س) 11 اسفند در مسجد امام موسی کاظم(ع) پردیسان برگزار می شود./840/ 202/ص

ارسال نظرات