۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۴۸۳۳۹۸
فراتر از مقاومت 1/ شيخ مصطفی ملص در گفت‌وگو با رسا؛

دستگاه‌های اطلاعاتی صحنه‌گردان ارتباط حکام عرب با اسرائیل هستند

روحانی اهل سنت لبنان با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان‌های فلسطین، وحدت، همدلی و ایستادگی امت اسلامی را تنها راهکار خروج از بحران کنونی جهان اسلام دانست.
شيخ مصطفي ملص رئيس تجمع همبستگي ملي لبنان

شیخ مصطفی ملص از علمای اهل تسنن و رییس جمعیت همبستگی ملی لبنان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسا با اشاره به ائتلاف برخی کشورهای عربی با اسرائیل و خیانت به آرمان‌های فلسطین گفت: شرایطی امروز جهان اسلام بسیار حساس و دقیق است. متاسفانه دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و دشمنان اسلام توانستند حکومت ها و حکام  عرب را از مبارزه با اسرائیل منصرف کرده و با هم‌پیمان ساختن کشورهای عربی با اسرائیل علیه امت اسلامی وحدت کنند.

وی خاطر نشان کرد: در این شرایط باید بر این مساله تمرکز کنیم که دشمن اصلی ما اسرائیل است و هیچ کشوری همانند اسرائیل و آمریکا و کشورهای حامی آنها برای امت اسلامی خطرناک نیستند. دشمن سازی میان کشورهای اسلامی توطئه جدید استکبار جهانی است. جمهوری اسلامی ایران بخش مهمی از امت اسلامی است.

شیخ مصطفی ملص ادامه داد: از ابتدای انقلاب اسلامی ایران تا به امروز، تهران دست دوستی را به سمت کشورهای عربی و تمام آزادی خواهان دراز کرده و ما می‌دانیم که امت اسلامی الان در حالتی از انفعال است و تمام تلاش خود را برای خروج از این انفعال می‌کند. وحدت، همدلی و ایستادگی تنها راهکار خروج از این مشکلات است.

روحانی اهل سنت لبنان در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: به اعتقاد بنده اگر ملت‌های منطقه بیدار و بصیر باشند هیچگاه به سیاست‌های ظالمانه‌ای که در منطقه حاکم است، راضی نخواهند شد. هیچ ملتی راضی نخواهد شد که با خفت و خواری زندگی کند چیزی که متاسفانه امروز در برخی کشورهای عربی شاهد هستیم.

رییس جمعیت همبستگی لبنان با اشاره به انقلاب‌های منطقه با عنوان بهار عربی و یا بیداری اسلامی، مساله حمایت از فلسطین و آرمان‌های اسلامی را امری ضروری دانسته و تصریح کرد: اکنون با دلایل قطعی اثبات شده که مساله بهار عربی یک مساله تماما داخلی نبود بلکه برخی کشورهای خارجی با هدف تحت سیطره قرار دادن کشورهای اسلامی این پروژه را طرح ریزی کردند هرچند که در این طرح ناکام ماندند زیرا این طرح برخاسته از متن مردم نبود بلکه اراده دشمنان خارجی در آن دخالت داشت.

شیخ ملص در پایان با بیان علت قیام‌های مردمی در کشورهای عربی نظیر بحرین اظهار داشت: فشار حکومت‌ها و ایجاد جو اختناق و رعب و وحشت علیه مردم از مهمترین عوامل قیام ملت‌های منطقه است. جنگی که علیه یمن و علیه مردم بحرین به راه افتاده است به اعتقاد بنده در راستای تکمیل همان طرح بهار عربی است که قطعا با شکست مواجه خواهند شد./981/ب901/ک

ارسال نظرات