۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۴۸۲۳۶۴
شیخ الازهر تأکید کرد؛

الازهر در مسائل سیاسی و حزبی دخالت نمی‎کند

شیخ الازهر در دیدار با معاون رییس پارلمان آلمان اعلام کرد که الازهر در مسائل سیاسی و حزبی وارد نمی‎شود و همیشه درپی گسترش صلح و عدالت در جهان است.
احمد الطیب شیخ الازهر مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد الطیب شیخ الازهر مصر در دیدار با جوهان سنج مایر معاون رییس پارلمان آلمان بر ضرورت افزایش روابط میان دو کشور تاکید کرد و گفت: سفر اخیر علمای الازهر به آلمان آثار مثبتی در روابط میان مصر و  این کشور بوجود آورد.

وی افزود: الازهر پس از این سفر توانست روابط فرهنگی و دینی خود را با مراکز فرهنگی و دینی آلمان افزایش دهد.

شیخ الازهر مصر تصریح کرد: الازهر یک مرکز علمی و درپی حفظ اسلام است و هیچ گونه برنامه‌ای برای ورود در مسائل سیاسی و حزبی ندارد.

وی ادامه داد: تعالیم و آموزش‎های الازهر بر گفت‎وگو، تکثرگرایی دینی و ایجاد ارتباط با ادیان و مذاهب دیگر استوار است و همیشه از اقدامات افراطی به شدت دوری می‌کند.

احمد الطیب بر ضرورت مبارزه با تروریسم و افراطی گرایی تاکید کرد و گفت: ما باید با جدیت و عزم راسخ با انواع تروریسم و افراط گرایی مبارزه کنیم تا بتوانیم اسلام صحیح و اصیل را در جهان نشر دهیم.

وی برای تربیت علما و ائمه جماعت آلمان اعلام آمادگی کرد و بیان داشت: پذیرش دانشجو آلمانی برای تحصیل در قاهره و تاسیس مرکز فرهنگی آموزش زبان عربی و معارف اسلامی بخشی از برنامه‎های الازهر در آلمان است.

معاون رییس پارلمان آلمان، الازهر را یکی از موسسات دینی بزرگ و مهم در جهان اسلام خواند و اظهار داشت: آلمان به دلیل تلاش الازهر برای گسترش عدالت و صلح در جهان احترام بسیاری قائل است./994/ب902/د

 

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات