۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۴۸۱۶۰۲
رییس جماعت اسلامی هند:

ایران پرچمدار تقریب مذاهب اسلامی و وحدت در جهان است

رییس جماعت اسلامی هند، ایران را پرچمدار وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در جهان دانست و تصریح کرد جمهوری اسلامی ایران خدمات ارشمندی برای جلوگیری از تقرقه و ایجاد وحدت در بین کشورهای اسلامی انجام داده است.
هند

به گزارش خبرگزاری رسا، 'مولانا جلال الدین عمری' روز جمعه در دیدار دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دهلی نو افزود: امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در بیانات خود همواره مسلمانان را به وحدت و یکپارچگی و دوری از تفرقه دعوت می کردند.

وی، آمادگی جماعت اسلامی هند را برای همکاری با مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای ایجاد همگرایی بیشتر در کشورهای اسلامی اعلام کرد.

آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به سابقه 25ساله این مجمع تصریح کرد بیش از 250 تن از علما و شخصیت های برجسته و اثر گذار جهان اسلام عضو مجمع جهانی تقریب هستند.

وی افزود: مجمع جهانی تقریب از زمان تأسیس تاکنون، فعالیت های بسیار گسترده ای در سطح جهان اسلامی برای نزدیک کردن امت اسلامی و از بین بردن تنش ها و درگیری های میان مسلمانان و گروههای اسلامی انجام داده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با اشاره به اقدامات این مجمع برای مبارزه با گروههای افراطی اظهار کرد: در پنج سال گذشته فتاوای علمای اسلام در خصوص منع جواز تکفیری مسلمانان و اهانت به صحابه و همسران پیامبر به صورت گسترده منتشر شده است.

وی با بیان اینکه امروز ضرورت وحدت بین مسلمانان بیش از هر زمان دیگری است تصریح کرد: دشمن تمام تلاش خود را برای ایجاد تفرقه دربین مسلمانان بکار گرفته است.

آیت الله اراکی آمادگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را برای همکاری با جماعت اسلامی هند برای رفع مشکلات جهان اسلام و نزدیک کردن گروههای مختلف اعلام کرد.

به نوشته ایرنا، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی روز جمعه به همراه مولوی نذیراحمد عضو مجلس خبرگان رهبری، علی دهگایی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو و سید محمود نبویان معاون امور فرهنگی مجمع با اعضای شورای مرکزی جماعت اسلامی هند دیدار کردند.

آیت الله اراکی همچنین روز گذشته نیز با 'نوید حمید'رییس و اعضای مجلس مشورتی هند دیدار و گفت وگو کرد.

دراین دیدار تعدادی از علما نظرات خود را در خصوص تقریب مذاهب اسلامی و نقش جمهوری اسلامی ایران در وحدت مسلمانان بیان کردند./982/ب103/د

ارسال نظرات