۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۴۸۱۱۴۵
حجت الاسلام ماندگاری:

دلدادگان حضرت زهرا ابعاد ولایت را در روح خود بنا کرده اند

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به این که ولایت چهار وجه و دیوار دارد که به تریب محبت، معرفت، اطاعت و تسلیم و آخر بخش مجاهدت و نصرت است، گفت: به یقین همه دلدادگان حضرت فاطمه زهرا(س) چند ردیفی را از این دیوارها بالا آمده اند و هر دلداده حضرت چهار دیوار ولایت را در وجود، روح و شخصیت خود بنا کرده است.
حجت الاسلام ماندگاری

حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی ولایتمداری است، ابراز داشت: ولایت حصن و چهاردیواری از انحراف ها است.

وی با اشاره به این که ولایت چهار وجه و دیوار دارد که به ترتیب محبت، معرفت، اطاعت و تسلیم و آخر بخش مجاهدت و نصرت است، اظهار داشت: به یقین همه دلدادگان حضرت فاطمه زهرا(س) چند ردیفی را از این دیوارها بالا آمده اند و هر دلداده حضرت چهار دیوار ولایت را در وجود، روح و شخصیت خود بنا کرده است.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این پرسش که آیا مسلمانان همچون حضرت فاطمه زهرا(س) حق چهار وجه ولایت یعنی محبت، معرفت، اطاعت و مجاهدت و نصرت ولی خدا را ادا کرده اند، ادامه داد: براساس آیات قرآن ولایت مراتبی دارد که نخستین سطح آن ولایت الهیه و خداوند متعال است.

کارشناس مذهبی رسانه ملی ادامه داد: آیه «اللَّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ الَّذِینَ كَفَرُوا أَوْلِیاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُماتِ أُولئِكَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فِیها خالِدُونَ» بیانگر ولایت الهیه است.

حجت الاسلام ماندگاری بیان داشت: براساس آیه «اِنِّما وَليُّكُمْ اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصلَّوهَ وَ يُؤتُونَ الزَّكاهَ وَ هُمْ راكِعُونَ» مراتب دیگر ولایت به ترتیب پیامبراکرم(ص)، امام علی(ع) و اولاد معصومشان است.

کارشناس مذهبی آخرین مرتبه از ولایت را ولایت جانشینان اهل بیت(ع) یعنی علما، فقها و ولایت فقیه برشمرد و با اشاره به حدیث امام زمان(عج) مبنی بر «و اما الحوادث الواقعة فارجعوا إلي رواة احاديثنا فإنهم حجتي عليكم وأنا حجة الله عليهم»، افزود: براساس آیات و روایات آیا حق های ولایت را ادا کرده ایم؟

وی با اشاره به این که خداوند در آیه 24 سوره توبه «قُلْ‌ إِنْ‌ کَانَ‌ آبَاؤُکُمْ‌ وَ أَبْنَاؤُکُمْ‌ وَ إِخْوَانُکُمْ‌ وَ ........‌ فَتَرَبَّصُوا حَتَّى‌ یَأْتِیَ‌ اللَّهُ‌ بِأَمْرِهِ‌ وَ اللَّهُ‌ لاَ یَهْدِی‌ الْقَوْمَ‌ الْفَاسِقِینَ‌» بسیار شفاف درخصوص حق محبت اشاره کرده است، گفت: حق محبت یعنی اینکه نخست باید ولی خدا و سپس دیگران را دوست داشت.

سخنران مسجد مقدس جمکران با بیان این که امتحان نسبت به محبت از سخت ترین آزمون های الهی است، ادامه داد: اگر نخست نسبت به ولی خدا محبت نداشته باشیم در پرسش های آخرت و امتحان های عالم هستی ناکام خواهیم ماند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با اشاره به این که حضرت فاطمه زهرا(س) امام علی(ع) را دوست داشت؛ چراکه ولی خدا بود و ذره ای محبت به گناه در وجود او قرار نداشت زیرا مصداق آیه تطهیر است، گفت: شیعیان فاطمی باید همچون حضرت، ولی خدا را دوست داشته و محبت بورزیم./302/9453/ب1

ارسال نظرات