۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۴۸۰۴۰۱
اعتراف رسانه های آمریکا پس از 38 سال؛

مرگ بر آمریکا، مرگ بر دولت آمریکاست

خبرنگار CNN مستقر در تهران دائم در ارتباطات زنده خود از محل راهپیمایی 22 بهمن خطاب به مخاطبان این شبکه می‎گفت: مردم ایران بین مردم آمریکا و دولت آمریکا تفاوت قائلند.
فردریک پلیگن

خبرگزاری رسا - بین الملل: مردم ایران در 22 بهمن امسال همچون سالهای گذشته با حضور چشمگیر خود تعجب رسانه های دنیا را برانگیختند. اما 22 بهمن امسال کمی با 22 بهمن‌‎ سالهای گذشته تفاوت داشت.

تنها چند روز پس از تحویل کلید کاخ سفید به دونالد ترامپ، تاجر ثروتمند آمریکایی که به اعتراف اطرافیان فردی غیرقابل‎ پیش‎بینی بود، دنیا در شوک تصمیمات تند وی قرار گرفت. ترامپ در اولین روزهای ریاست خود با اهانت به نخست وزیر استرالیا، تماس تلفنی وی را بدون خداحافظی و در میانه کلام قطع کرد، دستور ساخت دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک را صادر کرد و ورود اتباع 7 کشور مسلمان را به خاک این کشور منع کرد. اقتداماتی که یکی پس از دیگری واکنش‎های بسیاری را به دنبال داشت.

برخی از رسانه‎های آمریکا با تمسخر این تصمیم ترامپ این سوال را مطرح کردند که چرا کشوری چون عربستان که به اذعان مقامات دولتی آمریکا از عوامل مرتبط با وقوع حادثه 11 سپتامبر بود در این لیست حضور ندارد.

این واکنش‎ها تا جایی پیش رفت که مردم آمریکا برای اعتراض به خیابان‎ها آمدند و با در دست داشتن پرچم این 7 کشور از جمله ایران، دستور اجرایی ترامپ را بی اساس خواندند.

از سوی دیگر رسانه های دموکرات آمریکا که از پیش از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور بخش وسیعی از برنامه‎های خود را به تبلیغ و فشار علیه این کاندیدا اختصاص داده بودند و پس از انتخاب ترامپ نیز به حملات خود علیه وی ادامه می‎دادند، رویکرد جدیدی نسبت به مردم این 7 کشور اتخاذ کردند

رسانه های آمریکا: مردم ایران صلح طلب هستند

این رسانه‎ها از جمله شبکه CNN که تا دیروز شعار "مرگ بر آمریکا"ی ایرانی ها را نشان از خوی وحشی گری و تصمیم ایران به نابودی آمریکا عنوان می‎کردند، با تغییر 180 درجه‎ای در لحن گفتارهای خود در خصوص راهپیمایی 22 بهمن، با احمقانه خواندن دستور لغو ویزای ترامپ، مردم ایران را مردمی صلح‎طلب خواندند.

فردریک پلیگن، خبرنگار CNN مستقر در تهران در تک تک ارتباطات زنده خود از داخل تهران و از محل راهپیمایی 22 بهمن با تمرکز بر پلاکاردهایی که برخی مردم در دست داشتند و در آن از مردم آمریکا به خاطر مخالفت با دستور لغو ویزا تشکر کرده بودند، خطاب به مخاطبان این شبکه می‎گفت: مردم ایران بین مردم آمریکا و دولت آمریکا تفاوت قائلند. آنها از سیاست‎های دولت آمریکا خشمگین هستند اما از مردم آمریکا به خاطر حمایت از ایرانیان در مسئله‎ی لغو ویزا تشکر می‎کنند.

 

گزارش زنده ی فردریک پلیگن از محل راهپیمایی 22 بهمن

این در حالی است که جمهوری اسلامی همواره در مواضع خود در خصوص شعار مرگ بر آمریکا صریح بوده است و از همان سالهای نخستین انقلاب همواره این مساله را گوشزد میکرد که شعار مرگ بر آمریکا در حقیقت نفرت مردم ایران از خوی استعماری دولتمردان آمریکایی است. مقام معظم رهبری در سخنرانی 12 آبان سال 94 خطاب به دانش آموزان بیان داشتند: بدانید شعار "مرگ بر آمریکا"ی ملت ایران دارای پشتوانه‌ی قوی و عقلانی است و معلوم است که مراد از این شعار، مرگ بر ملت آمریکا نیست. این شعار یعنی مرگ بر سیاست‌های آمریکا، مرگ بر استکبار؛ این دارای پشتوانه‌ی عقلانی است و قانون اساسی و تفکرات عقلانی ما به این ناطق است و این مسئله برای هر ملتی قابل فهم است. حال جای این درنگ باقی است که چرا رسانه های آمریکایی مخالف ترامپ پس از 38 سال از انقلاب اسلامی لب به چنین اعترافی گشوده اند؟ و آیا در این موضع گیری خود صادق هستند؟ آیا این مساله تنها به خاطر مخالفت با ترامپ است یا بخشی ار سناریوی نفوذ آمریکاست؟/995/ز951/ع

ارسال نظرات