۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۴۷۹۹۲۷
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر:

حضور مردم در صحنه های مختلف مبنای قدرت نظام است

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر ولایتمداری را محور اتحاد نظام دانست و حضور مردم در صحنه های مختلف را عامل قدرت نظام خواند.
حجت الاسلام عزت زمانی

حجت الاسلام رضا عزت زمانی در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا ولایت مداری و تبعیت از ولایت را اساسی ترین محور انقلاب دانست و اظهار کرد: آن چیزی که از سخنان امام و رهبری می توان درک کرد این است که ولایتمداری و تبعیت از ولایت از اساسی ترین محورهای انقلاب است که همه مردم را حول یک محور جمع کرده و عاملی است که باعث شده تا مردم برای آن جانفشانی کرده و از هستی خود بگذرند.

وی افزود: در نظام اسلامی مبتنی بر کلام امام و رهبری، مردم اساسی ترین نقش و جایگاه ویژه ای دارند به طوری که این موضوع هم در قانون اساسی آمده و هم به عنوان یک استراتژی مطرح است.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر تصریح کرد: برخلاف برخی نظریات که برای حضور مردم یک نقش تشریفاتی قائل هستند، در نظام اسلامی مردم نقش اصلی دارند که مردم باید این نقش را بدانند و با ایفای نقش خود، ایجاد قدرت دائمی برای نظام کنند.

وی حضور مردم در صحنه را عامل پیشرفت نظام اسلامی دانست و عنوان کرد: نظامی که بتواند پشتوانه مردمی برای خود ایجاد کند، همواره موفق است و ما می بینیم در انقلاب خود، هرگاه مردم حضور داشته اند پیشرفت داشته ایم که دفاع مقدس یک نمونه از آن است و اگر می بینیم در حوزه فرهنگ و اقتصاد مشکلاتی داریم به این علت است که مردم حضور جدی نداشته اند و این درحالی است که رهبری تأکید به ورود مردم در این عرصه ها دارند.

حجت الاسلام عزت زمانی افزود: نظام و دولت موظف هستند جدای از حضور یا عدم حضور مردم در صحنه، هزینه کنند و نیازهای مردم را تأمین کنند و مسؤولان نظام اسلامی باید وجود خود را در مردم دیده و تمام هستی خود را برای خدمت به مردم قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: دولت و نظام نوکر مردم هستند و این موضوع در کلام امام و رهبری بارها تأکید شده است و همان گونه که امام فرمودند همان طور که مردم شما را آوردند همین مردم می توانند شما را ببرند، مردم ولی نعمت ما هستند و نظام اسلامی هم مقبولیت خود را از مردم کسب کرده و باید تمام تلاش خود را در راه خدمت به مردم قرار دهد.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر حضور مردم را عامل مهمی در اقتدار نظام دانست و تأکید کرد: اگر می گوییم مردم مؤلفه و مبنای قدرت نظام هستند، این مؤلفه باید ظهور و بروز یابد و اگر این جایگاه به آنها فهمانده شود، آنگاه حضور در صحنه به یک حق برای مردم تبدیل می شود.

وی افزود: مردم وقتی می بینند حکومت متعلق به آنهاست و می توانند با رأی خود یک دولت را بیاورند و ببرند، حضورشان را یک وظیفه می دانند و اصلی ترین حق خود که داشتن یک حکومت پابرجا، قوی، امن و در اوج اقتدار است را از طریق حضور در صحنه معنا می کنند.

حجت الاسلام عزت زمانی خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند اگر حضورشان کمرنگ باشد و یک نظام ضعیف سر کار باشد، هر دزدی از گوشه و کنار عالم به خود جرأت می دهد تا سرمایه و جوانان کشور را به تاراج ببرد و اگر عده ای مشکلات موجود را عامل عدم حضور بدانند باید بدانند که در این صورت مشکلات ده ها برابر می شود.

وی اضافه کرد: یکی از جلوه های بروز و ظهور قدرت نظام، همین حضور مردم است و این حضور بسیار اثرگذار و ارزشمند است و لحظه به لحظه توسط دشمن رصد می شود و اگر می بینیم که رهبر انقلاب می گویند که با وضو سر صندوق هایی رأی حاضر شوید، به دلیل این است که ایشان، این حضور را یک امر و وظیقه دینی می دانند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر در پایان عنوان کرد: حضور مردم در صحنه از حیث عظمت و جایگاه، تفاوت چندانی با نماز ندارد چرا که باعث ابراز قدرت اسلام می شود و مردم همواره با حضور خود در صحنه این اهمیت را درک کرده و باعث ناامیدی دشمن و افزایش قدرت نظام شده اند./872/ت302/ی

ارسال نظرات