۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۴۷۹۸۲۹
آیت الله نوری همدانی:

22 بهمن روز از بین بردن استبداد است

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: مردم باید با حضور پرشور خود قدرت ایران را به رخ جهانیان بکشانند.
22 بهمن روز از بین بردن استبداد است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره کل رراه و شهرسازی استان قم، 22 بهمن را روز از بین بردن استبداد دانست و عنوان کرد: 22 بهمن روزی است که  اسلام در این مملکت تجلی پیدا کرد و استبداد و استعمار قلع و قمع شد و عزت و عظمت اسلام به تمام معنا حاکم شد.

وی افزود: ایام فاطمیه و عاشورا در تاریخ اسلام نقش مهمی دارند و آن چیزی که انقلاب را پیش برده و تکیه گاه همه مسلمانان است، همین ایام فاطمیه و عاشوراست و ما باید جریان‌هایی که برای ائمه(ع) اتفاق افتاده را تذکر دهیم و خطبه حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) را در جامعه تبیین کنیم چرا که این موضوع سبب عزت و عظمت اسلام و انقلاب می شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: یکی از وظایف انسان خودسازی است و هر فرد باید در راه تکامل خود قدم برداشته و بر اساس ایمان، علم، عقل و تقوا خودش را بسازد و اگر کسی خودسازی نداشته باشد نمی‌تواند در جامعه مؤثر باشد.

وی داشتن مسؤولیت اجتماعی را از دیگر وظایف انسان ها دانست و خاطرنشان کرد: اسلام دینی اجتماعی است، بنابراین انسان باید در اجتماع نیز به ایفای نقش بپردازد چرا که انسان از نظر اسلام مسؤولیت اجتماعی سنگینی بر عهده دارد و همان طور که پیامبر اکرم(ص) در این رابطه فرموده‌اند کسی که صبح کند و صدای مظلومی را بشنود و به او کمک نکند مسلمان نیست، ما باید نسبت به مسلمانان عالم احساس مسؤولیت داشته باشیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: ما در برابر کشورهای اسلامی مانند عراق، بحرین، سوریه و یمن مسؤولیت داریم و در اسلام مرز جغرافیایی معنا ندارد و اگر چه به ما گفته می شود که چرا به گونه‌ای صحبت می‌کنید که سبب می‌شود مردم نسبت به مستکبران جرأت پیدا کنند و این اقدام ما را یک نوع تروریست‌پروری و دخالت در امور داخلی کشورها می‌دانند، اما در اسلام همواره به کمک‌رسانی به مظلومان و مستضعفان تأکید شده است.

وی با اشاره به ممانعت سعودی ها از زیارت قبر ائمه(ع)، اظهار کرد: وهابیت رفتن کنار قبر و زیارت را شرک می‌دانند اما خودشان به آمریکا متوسل شده اند و پول نفت و گاز را در راستای مقاصد آمریکا و صهیونیست‌ها به‌کار می‌برند و این را شرک نمی‌دانند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: بهترین و شریف‌ترین عبادات خدمت به مسلمانان و اجتماع است و هر کس هر اندازه که قدرت دارد باید در نشر ارزش‌ها تلاش کند و نسبت به گسترش معروف و ارزش ها و مبارزه با ضد ارزش ها و نهی از آنها همت کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه مسؤولیت شغلی را سومین مسؤولیت انسان خواند و ابراز کرد: همان گونه که امیرمؤمنان(ع) فرموده اند، شغل وسیله امرار معاش و درآمد نیست بلکه امانتی الهی است که برای خدمت رسانی به مردم بر دوش انسان ها گذاشته می شود و هرکس هم فرصت خدمت رسانی پیدا نمی کند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد عدم وجود جایگزین برای علما و بزرگان است به طوری که وقتی مردان بزرگی از دنیا می‌روند دیگر کسی نیست که جایگزین آنها شود و باید فکری به حال این مسأله کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی شهر قم را خاستگاه انقلاب دانست و عنوان کرد: ساخت شهر قم مربوط به صدسال پیش بوده است و این شهر که ام القرای جهان اسلام است، باید شأنیتش حفظ شود و بافت آن متناسب با فرهنگ اسلامی باشد.

وی افزود: برکت انقلاب اسلامی به معنویت است و ولایت فقیه در امتداد حکومت پیامبر و ائمه است و ما باید با این دید به انقلاب نگاه کنیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی باعث شد تا آمریکا که زمانی 60هزار مستشار در کشور ما داشت را از کشور بیرون کنیم و نزدیک به 40سال است که انقلاب با قدرت به پیشرفت خود ادامه می دهد و 22 بهمن روز مهمی است که همه مردم باید به صحنه بیایند و با حضوری شورانگیز و با شکوه، قدرت خود را به جهانیان نشان بدهند./872/202/ص

ارسال نظرات