۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۴۷۹۲۲۷

مراسم عمامه‌گذاری طلاب در تانزانیا برگزار شد

مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه حضرت قائم(عج) تانزانیا با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در شهر «تانگا»ی این کشور برگزار شد.
عمامه‌گذاری

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه حضرت قائم(عج) تانزانیا 16 بهمن با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در شهر «تانگا»ی این کشور برگزار شد.

این مراسم پس از اقامه نماز عشا برگزار شد و در آن شش نفر از طلابی که دوره کارشناسی دروس حوزوی را تمام کرده‌اند، به زیور عمامه در آمدند.

این مراسم تا پاسی از شب ادامه داشت و در آن اشعاری در وصف پیامبر(ص) قرائت شد و طلاب حوزه‌های علمیه حضرت قائم، الزهرا و امام علی(ع) نیز برنامه‌هایی اجرا کردند.

با توجه به اینکه در شرق آفریقا از ابتدای ماه ربیع الاول آیین‌های میلاد النبی(ص) آغاز می‌شود و تا ماه شعبان ادامه می‌یابد، حوزه علمیه حضرت قائم(عج) در ابتکاری مراسم عمامه‌گذاری طلاب را در قالب برنامه‌ای با عنوان «مولود النبی» برگزار و از علمای اهل سنت و پیروان مذاهب مختلف اسلامی برای شرکت در آن دعوت کرد.

پس از قرائت قرآن کریم رییس بخش تبلیغ مؤسسه «بلال مسلم میشن» تانزانیا طی سخنانی ضمن خوش آمد‌گویی به حضار روحانیت را لباس خدمت به دین دانست و تأکید کرد: با این لباس بسیاری از امور را باید رعایت کرد و لباس باید لباس تقوا باشد.

شیخ جلال، سخنران بعدی مراسم نیز اظهار کرد: ائمه معصومین(ع) در هیچ حدیث و روایتی نگفته‌اند با زور و اجبار به تشیع دعوت کنید؛ اما فرمودند که محاسن ما را به مردم بگویید، از ما تبعیت خواهند کرد.

شیخ جلال افزود: مبلغان مکتب اهل بیت(ع) هیچ‌گاه به اختلاف دامن نزده؛ بلکه همواره منادی وحدتند و فضایل و محاسن کلام پپامبر(ص) و اهل بیت(ع) را برای مردم بیان می‌کنند و دل‌های پاک ناخودآگاه جذب آن می‌شوند.

موسوی نجاتی، رییس حوزه علمیه قائم(عج) تانزانیا نیز گفت: لباس روحانیت، لباس سربازی اسلام و امام زمان(عج) است.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال روزیِ طالب علم را تضمین کرده است، طلاب را از دنیا‌طلبی بر حذر داشت.

در پایان مراسم شش نفر از طلابی که دوره کارشناسی علوم حوزوی را به اتمام رسانده‌اند، از سوی علی باقری، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا و رییس جامعه المصطفی(ص) العالمیه شعبه این کشور معمم شدند و گواهینامه پایان‌دوره کارشناسی جامعه المصطفی به آنان اعطا شد.

گفتنی است، حوزه علمیه «قائم» از مدارس وابسته به جامعة المصطفی است و برنامه‌های آن با نظارت این دانشگاه اجرا می‌شود.

مؤسسه بلال مسلم میشن نیز بر فعالیت‌های حوزه قائم نظارت دارد و این حوزه از سوی شیعیان اثنی عشری تأمین مالی می‌شود./982/ب103/د

ارسال نظرات