۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۴۷۹۰۸۱
نماینده آیت الله سیستانی:

مادران شهدا حضرت زینب را الگو قرار دهند

نماینده حضرت آیت الله سیستانی خواستار تمسک مادران شهدا به سیره حضرت زینب (س) شد.
حجت الاسلام سید عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی (ع)

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی طی سخنانی در جمع خانواده‎های شهدا خواستار صبر بر مصیبت و مشکلات شد و گفت: عزت، کرامت و جایگاه شهدا باید حفظ شود.

وی قدم بر داشتن در مسیر حضرت زینب (س) را افتخاری برای زنان مومن دانست و افزود: مادران شهدا باید حضرت زینب (س) را الگوی خود قرار دهند و در مسیر این بانوی کریمه قدم بردارند.

تولیت شرعی آستان مقدس حسینی به بیان جایگاه مادران شهدا پرداخت و تصریح کرد: شهدا در دامان مادران شجاع پرورش یافتند و اگر تربیت صحیح آنان نبود هیچ گاه فرزندانشان به مقام شهدا نائل نمی‎شدند.

وی ادامه داد: شهدا به علت حرکت در مسیر نهضت امام حسین (ع) مایه افتخار و عزت هستند. شهدا عشق به سید الشهدا (س) را فقط به زبان جاری نکردند بلکه به صورت عملی و با اهدای جانشان محبت به اهل بیت (ع) و برائت از دشمنان را نشان دادند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی بیان داشت: منزلت و جایگاه خانواده و مادران شهدا بیشتر از ما است زیرا آنها در راه دفاع و حفاظت از دین شهید داده  و بر بر نبود فرزند، کفیل، حامی و شوهرانتان صبر کرده اند.

وی خواستار توجه به تربیت فرزندان شهدا شد و اظهار داشت: خانواده شهدا باید اهتمام و توجه ویژه‎ای به فرزندانشان داشته باشند و اجازه ندهند که فقدان پدرانشان را احساس کنند./994/ب902/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات