۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۴۷۹۰۷۷
امام جمعه موقت تهران:

نظام اسلامی بر حاکمیت ولایت فقیه استوار است

آیت الله صدیقی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نخستین انقلاب با محوریت ولایت فقیه در جهان است، گفت: نظام حاصل از انقلاب اسلامی ایران بر اساس حاکمیت عالم فقیه و مجتهد عالم، زاهد و عادل است.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران روز امروز در مسجد جامع عجب شیر با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نخستین انقلاب با محوریت ولایت فقیه در جهان است، اظهار داشت: نظام حاصل از انقلاب اسلامی ایران بر اساس حاکمیت عالم فقیه و مجتهد عالم، زاهد و عادل است.

وی حاکمیت ولی فقیه را رکن مشروعیت انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: این انقلاب با نثار خون شهیدان و از خودگذشتگی مادران شهدا زنده است، مادران با ایمانی که با قربانی کردن فرزندان خود در راه اسلام و ولایت نه تنها خم به ابرو نیاوردند بلکه افتخار هم می کنند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه مشروعیت انقلاب اسلامی ایران، نظام اسلامی حاکم بر کشور و حاکمیت ولی فقیه الهی است، افزود: تبعیت از ولی فقیه همان اطاعت از رسول اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) در زمان غیبت است، اطلاعت از ولایت فقیه در حقیقت سعادت بخش جامعه است.

وی حمایت از ولایت فقیه و گوش به فرمان آن بودن را در راستای اطاعت از نبی مکرم اسلام دانست و گفت: اطاعت از ولایت فقیه لازم و واجب است؛ حمایت از ولایت فقیه است که امروز کشور را از یوغ استکبار رهایی بخشیده و برای ملت عزت و افتخار آفرید است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مردم ایران و انقلاب اسلامی بر مردم صدر اسلام برتری دارند، ملت ایران بیش از سی و هشت سال است که از نائب امام زمان(عج) پشتیبانی و حمایت می کنند و تا به امروز پوزه استکبار را بر زمین مالیده و دشمن را مأیوس گذاشته اند.

وی با اشاره به نقش مردم در عصر غیبت، تصریح کرد: نقش مردم در این دوران همان نقش دوران حضور است، مشروعیت حکومت به نصب الهی است و وظیفه ملت پذیرش ولایت و حکومت الهی تحت عنوان ولایت فقیه واجد شرایط است، اطاعت از آن بر اساس موازین اسلام تکلیف شرعی و قانونی آحاد جامعه است.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه بر اساس آیه  «إن تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم» باید از حق تا آخرین قطره خون دفاع کرد، ابراز داشت: امروز با یاری دین خدا، در بسیاری از توطئه هایی که علیه انقلاب اسلامی صورت می گیرد قدرت خدا در قامت ملت تجلی پیدا کرده است./854/202/ب2

ارسال نظرات