۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۴۷۸۴۶۵
الحیات فاش کرد؛

توافق دولت ترامپ با فرانسه برای بیرون راندن ایران و حزب‌الله از سوریه

یک مسوول بلند پایه فرانسوی از توافق کشورش با دولت جدید آمریکا برای بیرون راندن ایران و حزب الله از سوریه خبر داد.
ترامپ

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه الحیات چاپ لندن به نقل از یک مسوول فرانسوی بلندپایه که نامی از وی نبرده فاش کرد فرانسه با دولت جدید آمریکا توافق کرده است که نابودی داعش و بیرون راندن ایران و حزب الله لبنان را از سوریه در اولویت قرار دهند.

این مسوول فرانسوی به الحیات گفت: مذاکراتی با مسوولان امنیت ملی آمریکا در واشنگتن در خصوص سوریه و آزادسازی رقه و نیز مسئله ایران و روسیه انجام شده است. اولویت واشنگتن در سوریه از میان برداشتن داعش و بیرون راندن ایرانی ها و حزب الله از آنجاست.

این مسوول فرانسوی همچنین از برنامه دولت ترامپ برای حمایت از نیروهای دموکراتیک سوریه در رقه و افزایش ساکنان عرب در این منطقه به منظور جلوگیری از تسلط کردها خبر داد.

وی همچنین مدعی شد: واشنگتن مشکلی برای مذاکره با مسکو یا دولت سوریه ندارد؛ به شرط آنکه جلوی تأثیرگذاری ایران و حزب الله گرفته شود و این مسأله ای است که پاریس درمورد آن اطمینان داده است. به گفته این مسوول فرانسوی دولت اوباما آماده بود در خصوص سوریه با چشم پوشی از تأثیر طرف ایرانی به توافقی دست یابد.

به نوشته باشگاه خبرنگاران، این مسوول فرانسوی همچنین مدعی شد: دولت جدید آمریکا به دنبال توافقی با مسکو است تا نقش ایران در سوریه حتی با وجود پذیرش باقی ماندن بشار اسد در قدرت کاهش یابد./982/ب103/د

ارسال نظرات