۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۴۷۸۲۷۷
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

زنان در جهت پاسداری از ارزش‌های انقلاب و حمایت از رهبری نقش بسزایی ایفا کرده‌اند

آیت الله سلیمانی با تأکید بر نقش زنان در پیروزی انقلاب، گفت: در زمان انقلاب زنان بسیاری در راستای پاسداری از ارزشهای انقلاب و حمایت از رهبری مورد شکنجه قرار گرفتند.
آیت الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در خطبه های این هفته نماز جمعه در شهرستان زاهدان گفت: سالروز ولادت بانوی مکرم اسلام با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی مصادف شده و سالروز ولادت این بانوی بزرگ اسلام برای دوست‌داران اهل بیت الگو قلمداد می‌شود.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ما برگرفته از نهصت عاشورا است و اگر این نهصت دارای دو رکن عمیق و وسیع است بر شانه زینب کبری بوده و جای دارد بانوان ما از صبر این بزرگ بانوی نهصت عاشورا صبر و استقامت او درس بیاموزند.

وی تصریح کرد: در کربلا دشمن از سوی زینب درامان نبود؛ چه در کوفه و چه در شام، فرصتی را که انقلاب اسلامی برای بانوان ایرانی و بانوان آزاده بشریت فراهم کرده دقیقا شرایطی است برای الگو برداری از افراد مهم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تأکید بر نقش زنان در پیروزی انقلاب اظهار داشت: در زمان انقلاب زنان بسیاری در راستای پاسداری از ارزشهای انقلاب و حمایت از رهبری مورد شکنجه قرار گرفتند.

وی ادامه داد: زنان ایران در رژیم پهلوی با سیاست و غیرت و شناخت دینی خود از فاطمه زهرا و زینب جدا نشدند و هویت اصیل زنانگی و اصالت زن بودن خود را حفط کردند.

وی با تأکید بر این مطلب که در زمان جنگ خیلی از فرزندان این مرزوبوم از زیر قرآن و زیر دست مادران وهمسران خود عبور کردند، گفت: بانوان ما از همان ابتدا نقش کلانی در انقلاب اسلامی داشتند و تا امروز رشادت‌های بسیاری از خود نشان دادند.

آیت الله سلیمانی ابراز داشت: بانوان در زمان جنگ در پشت صحنه با بافتن دستکش‌ها، کلاه، جلیقه، جوراب شالگردن و لباس رزمندگان را در سرما و گرما حمایت کردند و با حضور پرشور و پررنگ خود در میدان‌های اجتماعی و حسینیه ها فعالیت می کردند.

وی خاطرنشان کرد: زنان در یوم الله های مختلف 22 بهمن در سیاست گذاری‌ها و خطرات در جای جای نطام نقش مهم وخطیری را داشته اند./201/831/ب1

ارسال نظرات