۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۴۷۸۱۱۷
امام جمعه قزوین:

وحدت و ایمان مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: وقتی عامل وحدت، ایمان و رهبری در کنار هم قرار گرفتند، خدای متعال امدادهای غیبی را به یاری مردم فرستاد و در نهایت انقلاب به پیروزی رسید.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه استان قزوین در جمع کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین با تبریک ایام ‌الله دهه فجر، گفت: بازخوانی تاریخ انقلاب برای آگاهی و اشراف هر چه بیشتر نسبت به اهداف انقلاب اسلامی امری لازم و ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان این‌که وحدت، ایمان، رهبری و امدادهای غیبی مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند، ابراز کرد: وقتی عامل وحدت، ایمان و رهبری در کنار هم قرار گرفتند، خدای متعال امدادهای غیبی را به یاری مردم فرستاد و در نهایت انقلاب به پیروزی رسید.

وی افزود: تاریخ انقلاب اسلامی نشان می‌دهد مسائلی که در مسیر پیروزی انقلاب وجود داشت تنها لطف خداوند می‌توانست آن‌ها را حل کند و خوشبختانه این لطف شامل حال ملت بزرگ ایران شد. 

امام جمعه قزوین با بیان این‌که شاه تمام تلاش خود را به کار گرفته بود تا امام خمینی (ره) دیده نشود، اظهار کرد: در مقابل این نیرنگ شاه، طلبه‌ها تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا امام خمینی (ره) در بین همه اقشار جامعه دیده شود و در نهایت انقلاب به پیروزی نهایی برسد.

وی اضافه کرد: طلبه‌ها در شب 15 خرداد از حوزه علمیه مختلف در حوزه علمیه فیضیه جمع شدند و پس از نماز مغرب و عشا که به امامت مرحوم اراکی اقامه شد، در حمایت از امام خمینی (ره) شعار دادند، در حالی‌که شرایط بسیار خفقانی در آن زمان وجود داشت.

امام جمعه قزوین بیان کرد: حضور طلبه‌ها در مدرسه فیضیه ادامه پیدا کرد و در نهایت نیروهای شاه هجوم آوردند و طلبه‌ها را مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار دادند.

وی یادآور شد: زمانی مرزهای جمهوری اسلامی فقط به حوزه علمیه فیضیه و دارالشفاء محدود می‌شد اما امروز شاهدیم که مرزهای جمهوری اسلامی به سوریه، لبنان، فلسطین و یمن توسعه پیدا کرده است و این به برکت همین فداکاری‌ها و رشادت‌ها به دست آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان این‌که خیلی از کسانی که قبلاً یاوران انقلاب اسلامی بودند امروز مسیرشان را تغییر داده‌اند، تصریح کرد: یاوران انقلاب کسانی هستند که هدفشان را با اهداف امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری هماهنگ می‌کنند و هیچ‌گاه اهداف انقلاب را فراموش نمی‌کنند.

وی در پایان گفت: زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت، نشر مبانی دینی و قرآنی، اجرای عدالت، رسیدگی به حال محرومان و مستضعفان و محرومیت‌زدایی و فقرزدایی از جمله اهداف انقلاب اسلامی به شمار می‌آید./101/853/ب1

منبع: پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان قزوین

ارسال نظرات