۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۴۷۷۲۱۵

ادامه اعتراضات مردم آمریکا به سیاست های ترامپ در مورد مهاجران

ده ها هزار نفر در شهرهای نیویورک و بوستون آمریکا در اعتراض به فرمان ضدمهاجرتی ترامپ تظاهرات کردند.
آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا، ده‌ها هزار نفر در اعتراض به دستور جدید دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا مبنی بر منع ورود شهروندان 7 کشور مسلمان به آمریکا برای 90 روز آینده که روز جمعه گذشته به امضا رسید، در بسیاری از شهرهای آمریکا از جمله نیویورک و بوستون دست به تظاهرات زدند.

در شهر نیویورک آمریکا بیش از 15 هزار نفر به دعوت 12 سازمان از جمله ائتلاف مهاجرت نیویورک، اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا (ACLU) و شورای روابط اسلام – آمریکا (CARE) و در اعتراض به دستور جدید دونالد ترامپ در پارک باتری منهتن تجمع کردند.

بیل دی بلاسیو شهردار نیویورک - کریستن گیلیبرند و چاک شومر سناتورهای ایالت نیویورک - نیدیا ولاسکس نماینده کنگره حزب دموکرات و چلسی کلینتون دختر رییس جمهور سابق آمریکا بیل کلینتون نیز به جمع تظاهرکنندگان علیه قانون مهاجرت ترامپ در نیویورک پیوستند.

تظاهرکنندگان در پایان این تجمع به سمت میدان فولی (Foley) در جنوب منتهتن که بسیاری از ساختمان های اداری از جمله اداره تحقیقات فدرال و دادگاه فدرال در آنجا قرار دارد، حرکت کردند.

همچنین گروهی از معترضان به فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی رفته و تظاهرات اعتراض آمیز خود را در آن جا ادامه دادند.

همزمان ده ها هزار نفر از شهروندان آمریکا با گردهمایی در میدان کوپلی (Copley) شهر بوستون نیز فرمان ضد مهاجرتی ترامپ را محکوم کردند.

به نوشته آناتولی، دادگاه فدرال نیویورک دیروز با صدور حکمی قانون منع پذیرش پناهجویان و شهروندان 7 کشور مسلمان که روز جمعه گذشته از سوی دونالد ترامپ به امضا رسید، را موقتا به حالت تعلیق درآورد.

دستور ترامپ در شهرهای دیگر ایالات متحده آمریکا از جمله دالاس، آتلانتا، سان فرانسیسکو، سیاتل، شیکاگو، لس آنجلس و واشنگتن نیز با برگزاری تظاهراتهایی محکوم شد./982/ب102/د

ارسال نظرات