۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۴۷۷۲۱۱

آیت الله قبلان ممنوعیت ورود اتباع کشورهای عربی و اسلامی به آمریکا را محکوم کرد

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان ممنوعیت ورود اتباع برخی کشورهای عربی و اسلامی به آمریکا را محکوم کرد.
آیت الله عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان اقدام دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت سفر شهروندان برخی کشورها به آمریکا را محکوم کرد.

وی تصریح کرد: تصمیم آمریکا درباره ممنوعیت سفر شهروندان کشورهای عربی و اسلامی به این کشور نشان دهنده روحیه نژادپرستی است که با حقوق بشر مغایرت دارد.

آیت الله قبلان افزود: این تصمیم نشان دهنده ماهیت دشمنانه علیه ملت هایی است که با آتش تروریسم مورد حمایت آمریکا دست و پنجه نرم می کنند. هیچ توجیهی برای این تصمیم وجود ندارد و دولت جدید آمریکا بهتر است عملکرد دولت سابق درباره تشکیل باندهای تکفیری که ترامپ به آن اذعان دارد را مورد بررسی قرار دهد.

این عالم لبنانی تأکید کرد که تشکیل و حمایت از گروه های تروریستی ضربه بزرگی به ملت ها و دولت ها وارد کرده و آنها را به طعمه ای برای نقشه های شیطانی مبدل ساخته است.

وی همچنین حمله تروریستی به نمازگزاران مسجد ایالت کبک کانادا را محکوم کرد و اظهار داشت که تروریست ها هیچ احترامی به خون انسان و حرمت مساجد قائل نیستند.

دونالد ترامپ دستورالعملی را صادر کرد که بر مبنای آن صدور ویزای آمریکا برای شهروندان هفت کشور ممنوع شده است. این هفت کشور ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن هستند.

این در حالی است که از کشورهایی چون عربستان سعودی، مصر، لبنان و امارات متحده عربی که ۱۹ هواپیماربای حادثه ۱۱ سپتامبر شهروند این کشورها بودند، نامی به میان نیامده است./980/ب903/د

ارسال نظرات