۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۴۷۷۱۱۱

حماس خبر «الحیات» سعودی را تکذیب و محکوم کرد

حماس با صدور بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد خبری که روزنامه «الحیات» درباره نتایج سفر این جنبش به قاهره و از زبان یکی از رهبران ارشد آن منتشر کرده، صحت ندارد.
حماس

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای، آنچه روزنامه سعودی «الحیات»، چاپ لندن و ریاض، درباره نتایج سفر هیأت این جنبش به مصر منتشر کرده بود را تکذیب و محکوم کرد.

در بیانیه دفتر رسانه‌ای حماس آمده است: آنچه الحیات به نقل از یکی از رهبران حماس (بدون ذکر وی) منتشر کرده، کاملا با اظهارات رهبران حماس پیرامون نتایج سفر به قاهره متناقض است و الحیات در حال تلاش برای بازی نقش‌های منحرف‌کننده و مشکوک است.

در ادامه آمده است: این رفتاری غیرمسؤولانه از روزنامه‌ای است که محترم فرض می‌شود و انتظار می‌رود اینگونه مانند رسانه‌های زرد رفتار نکند.

حماس در ادامه الحیات را به احترام شغلی، کار رسانه‌ای صحیح و توقف انتشار افتراء و اکاذیب فراخواند و افزود ادامه این سیاست از سوی الحیات، علامت سوال‌های بسیاری درباره میزان صادق بودن این روزنامه و نقشی که در تخریب مواضع حماس و روابط منطقه‌ای آن بازی می‌کند، ایجاد خواهد کرد.

با اینکه اعضای ارشد حماس از جمله «اسماعیل هنیه» معاون ریاست دفتر سیاسی این جنبش، سفر به قاهره را ثمربخش و مفید توصیف کرده بودند ، اما الحیات مدعی شده بود این سفر دستاورد چندانی نداشته و این خبر را به یکی از رهبران حماس نسبت داده بود./847/ب102/د

ارسال نظرات