۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۴۷۶۸۵۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس:

انقلاب اسلامی ایران با محوریت روحانیت به پیروزی رسید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های روحانیت است.
حجت الاسلام سید عباس موسوی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، حجت‌الاسلام سیّد عباس موسوی شامگاه شنبه در همایش روحانیون و هیأت امنای مساجد و بقاع متبرکه شیراز، به تبیین نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران در هر برهه از زمان که به وجود روحانیت نیاز داشته آن‌ها در صحنه بودند.

وی با بیان اینکه امروز نیز نقش روحانیت نقشی مهم است و انقلاب و نظام به وجود روحانیان و آحاد مردم متعهد و متدین و همچنین به کمک و مساعدت نیروهای بسیج و سپاه نیاز دارد خاطرنشان کرد: تمامی ما در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی مسؤولیت داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس خطاب به روحانیان حاضر در این جلسه که در حرم مطهر حضرت سیّد علاءالدین حسین (ع) برگزار شد، بیان کرد: ما در مقابل نظام، اسلام و خون شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه 15 هزار شهید گلگون کفن استان فارس مسؤولیم و هیچ‌کس مسؤولیتی که بر عهده دارد بر دیگران محول نکند.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه امروز نیز کشور ما در تمامی عرصه‌ها از جمله علم و فناوری، مباحث نظامی، اقتصادی و مسائل روز جامعه به قدم، قلم و همت روحانیت نیاز دارد تصریح کرد: روحانیت می‌تواند با استفاده از شیوه‌های تبلیغی خود مردم را در این زمینه‌ها آگاه کند.

وی توجه روحانیت به مسأله اوقاف در زمان کنونی را بسیار مهم دانست و تأکید کرد: روحانیان، آحاد مردم و بسیجیان و همچنین هیأت امنای مساجد می‌توانند در وقف‌های جدید ورود کنند و با هدایت وقف‌های جدید به حوزه‌های مورد نیاز جامعه مانند بهداشت و درمان، علم و تکنولوژی، فناوری نانو و غیره، زمینه رشد و شکوفایی هرچه بیشتر کشور را فراهم کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با بیان اینکه هر سال در برنامه‌های مختلفی که از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه مانند آرامش بهاری و یاس نبوی و ماه رمضان و محرم و صفر از وجود روحانیت استفاده می‌شود گفت: با توجه به اینکه هر سال نزدیک به 2 هزار روحانی از قم و فارس در بخش تبلیغ، وعظ و منبر به مردم خدمات می‌دهند با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش بر این است که از وجود روحانیون بومی استفاده شود.

وی با تصریح اینکه در سطح آرامش بهاری که هر سال از 29 اسفندماه آغاز می‌شود و تا 15 فروردین ادامه دارد در خیمه‌های معرفت از روحانیانی استفاده می‌شود که دروس تخصصی را گذرانده باشند افزود: با توجه به اینکه دروس تخصصی در استان فارس برگزار شده است استفاده از روحانیان غیربومی ضرورتی ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس بر لزوم هر چه بهتر برگزار کردن برنامه‌های دهه فجر در مساجد نیز تأکید و عنوان کرد: باید تمامی دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای مردم تبیین شود./202/825/ب1

ارسال نظرات