۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۴۷۵۶۵۴

بازدید ۱۰ هزار نفر از موزه هنرهای اسلامی قاهره در ۵ روز

در فاصله زمانی ۲۹ دی‌ تا سوم بهمن‌ماه سال جاری، ۱۰ هزار نفر از شهروندان مصری و گردشگران کشورهای عربی و خارجی از موزه هنرهای اسلامی قاهره بازدید کردند.
موزه هنرهای اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا، موزه هنرهای اسلامی قاهره روز چهارشنبه، ۲۹ دی‌ماه با حضور عبدالفتاح السیسی، رییس‌جمهور مصر بازگشایی شد و ۱۰ هزار نفر از مصر و کشورهای عربی و خارجی در فاصله زمانی چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه تا یکشنبه، سوم بهمن‌ماه، از این نمایشگاه بازدید کردند.

«احمد الشوکی»، سرپرست موزه هنرهای اسلامی قاهره در این باره گفت: این تعداد بازدید از این موزه بیانگر بینش و آگاهی بالای ملت مصر و اشتیاق شدید آن‌ها برای آشنایی با تاریخ و تمدن خود است و ملت مصر اثبات کرد که قدرت و توانایی هر گونه حمایتی برای مبارزه با تروریسم را دارند.

همچنین، موزه هنرهای اسلامی قاهره قرار است، فردا، ۵ بهمن‌ماه، دوره‌ای رایگان برای راهنمای گردشگران برگزار کند و در این دوره یک روزه، توضیحات کاملی درباره موزه هنرهای اسلامی قاهره، تاریخ و آثار باستانی و قدیمی موجود در آن ارائه خواهد شد.

موزه هنرهای اسلامی قاهره در ژانویه سال ۲۰۱۴ میلادی در اثر انفجاری که اداره امنیت قاهره در مجاورت موزه را هدف قرار داد، آسیب دید.

به نوشته ایکنا، این موزه روز چهارشنبه، ۲۹ دی‌ماه با حضور «عبدالفتاح سیسی»، رییس‌جمهور مصر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین موزه‌های اسلامی جهان بازگشایی شد.

موزه هنرهای اسلامی قاهره یکی از مهم‌ترین موزه‌های تخصصی هنر اسلامی در جهان به شمار می‌آید و بیش از ۱۰۰ هزار قطعه تاریخی از دوره‌های مختلف اسلامی را در خود جای داده است؛ این موزه با سرمایه‌گذاری و همکاری کشورها و سازمان‌های مختلفی از جمله امارات، آمریکا، سوئیس، ایتالیا و سازمان یونسکو بازسازی و مرمت شد./982/ب102/د

ارسال نظرات