۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۴۷۵۵۹۱

وجود 263 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های بقاع متبرکه اصفهان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: بیش از 263 هزار جلد کتاب در 23 کتابخانه بقاع متبرکه و موقوفات استان اصفهان موجود است و بیش از 6 هزار نفر از خدمات این کتابخانه‌ها بهره‌مند می‌شوند.
حجت‌الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، اظهار کرد: تعداد کتاب‌ها و کتابخانه‌ها در عصر شکوفایی تمدن اسلامی و آثار مکتوب نام‌آوران و دانشمندان مسلمان ایرانی همه ناظر بر اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی در ایران و اسلام است و این حقیقت را بر ما آشکار می‌کند که آیین اسلام پرچم‌دار کتاب و کتاب‌خوانی در زمین است.

وی افزود: در همین راستا و در جهت پیروی از این فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «امروز کتابخوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی که یک واجب دینی است»، با تلاش و پیگیری‌هایی که انجام شده، در حال حاضر 16 کتابخانه در جوار بقاع متبرکه سراسر استان اصفهان ایجاد شده که به مراجعه‌کنندگان خود خدمات لازم را ارائه می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، تصریح کرد: همچنین پنج مسجد استان و دو مدرسه امام صادق  علیه السلام و مدرسه صدر بازار نیز دارای مخازن غنی از کتاب‌های مهم هستند که به اعضای خود خدمات‌رسانی می‌کنند.

حجت‌الاسلام صادقی گفت: در مجموع 23 کتابخانه عمومی و تخصصی در مساحتی به متراژ 6 هزار و 931 متر مربع در بقاع متبرکه و اماکن مقدس سراسر استان ایجاد شده که در مخزن این کتابخانه‌ها، 263 هزار و 890 جلد کتاب نفیس نگهداری می‌شود و بیش از شش هزار نفر نیز از خدمات این کتابخانه‌ها بهره‌مند می‌شوند./998/د102/ق

ارسال نظرات