۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۴۷۵۵۲۲
نماینده رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور:

جذب حداکثری و دفع حداقلی سرلوحه رفتار طلاب و روحانیان باشد

نماینده رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور گفت: باید جذب حداکثری و دفع حداقلی سرلوحه فعالیت، رفتار و اخلاق طلاب و روحانیان باشد.
حجت الاسلام علائیان- دیدار با طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام احسان علائیان، نماینده رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور، شامگاه یکشنبه، در دیدار با طلاب و اساتید مدارس علمیه خراسان شمالی، با اشاره به سیزدهمین سفر استانی رییس مرکز خدمات و هیأت همراه، اظهار کرد: در این سفرهای استانی، به تمام مدارس علمیه استان اعم از شیعه و سنی سرکشی شده و افزون بر تشریح خدمات مرکز، مشکلات و دغدغه‌های طلاب و اساتید بررسی می‌شود.

وی در ادامه قرآن کریم را در جامعه مهجور دانست و افزود: انس با قرآن و بهره‌مندی از معارف الهی مسأله‌ای است که اگر نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم بدون شک در روز قیامت باید پاسخگو باشیم.

حجت‌الاسلام علائیان با بیان اینکه خداوند خلقت انسان را در بهترین قوام وجودی قرار داده است، اضافه کرد: متأسفانه گروهی از مردم به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که قوام وجودی‌ آنها منحصر در توانایی جسمی می‌شود، حال آنکه مقصود اصلی این آیه تعالی روحی انسان است؛ ازاین‌رو باید به دنبال احسن تقویم در بعد روحانی خود باشیم.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با توصیه به مغتنم شمردن فرصت محدود زندگی در دنیا، اظهار کرد: اینکه در روایات و آیات شریف، یکی از نام‌های روز قیامت یوم الحسره ذکر شده به این دلیل است که حتی کسانی که عمل صالح انجام داده‌اند در آن روز از کمی عمل خود پشیمان‌اند و حسرت می‌خورند که چرا بیشتر از فرصت باارزش دنیا استفاده نکرده‌اند.

وی با توصیه به نهایت استفاده از وقت در دوران طلبگی و تحصیل، خطاب به طلاب اضافه کرد: باید به‌گونه‌ای باقوت در مباحث علمی وارد شوید که افق دید شما، تأثیرگذاری در جامعه و سربازی در دستگاه امام زمان (عج) باشد.

حجت‌الاسلام علائیان طلاب را به ارتباط و انس بیشتر با امام زمان (عج) دعوت کرد و گفت: امروز امام عصر بیش از هر زمان دیگری به یاری طلاب نیاز دارد و برای یاری رساندن به حضرت باید به علم و تقوا مجهز شد.

وی فعالیت طلاب را بسیار ارزشمند توصیف کرد و با توصیه به ارتباط با خانواده و اقوام برای نشر معارف الهی، خطاب به طلاب افزود: از لحظه‌ای که وارد حوزه می‌شوید باید دغدغه خود را اصلاح جامعه و تأثیرگذاری و جذب حداکثری قرار دهید.

حجت‌الاسلام علائیان تصریح کرد: درواقع باید جذب حداکثری و دفع حداقلی سرلوحه فعالیت، رفتار و اخلاق طلاب و روحانیان باشد.

وی حفظ ایمان را تحت تأثیر اقدامات حوزه علمیه دانست و گفت: زنده کردن جامعه به نجات از بیماری جسمانی نیست، بلکه مصداق آن جلوگیری از انحراف انسان‌ها است؛ به همین دلیل باید بدانید اگر بتوانید با مردم ارتباط بگیرید و آنها را مشتاق و جذب معارف دین کنید یک جامعه را زنده کرده‌اید.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: امروز جوانان جامعه ما تشنه معارف بوده و انتقال این معارف با زبان روز وظیفه طلاب است و فردای قیامت از ما سؤال خواهند کرد که چند نفر را به راه دین آوردیم./202/9314/ب1

ارسال نظرات