۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۴۷۵۳۷۵

فعالان مراکشی خواستار مقابله با تصمیم ترامپ علیه قدس شدند

فعالان مراکشی حامی مساله فلسطین، کشورهای عربی و اسلامی را به تحرک برای ممانعت از اجرای تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس فراخواندند.
دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا، فعالان مراکشی حامی مساله فلسطین، درباره تبعات خطرناک اجرای تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس هشدار دادند.

رییس دیده بان مراکشی مبارزه با عادی سازی روابط اعلام کرد که از تمامی کشورها و ملت های عربی و اسلامی می خواهیم برای جلوگیری از اجرای تصمیم مربوط به انتقال سفارت آمریکا به قدس دست به تحرکات گسترده ای بزنند.

احمد اویحمن افزود که باید همگان به وظایف و مسوولیت های خود در قبال این تصمیم خطرناک عمل کنند و با ارسال پیامی قوی به دولت آمریکا، مقامات این کشور را از اتخاذ چنین تصمیماتی بازدارند.

وی از کشورهای عربی و اسلامی خواست برای جلوگیری از اجرای تصمیم دونالد ترامپ دست به هرگونه تحرک اعم از دپیلماسی و غیره بزنند.

وی در عین حال از نهادها و سازمان های حقوقی کشورهای عربی و اسلامی خواست به منظور واداشتن دولتمردان خود جهت تحرک علیه این تصمیم، دست به فعالیت های اعتراض آمیزی بزنند.

از سوی دیگر، عزیز هناوی هماهنگ کننده کمیته مراکشی حمایت از ملت فلسطین از کشورهای یاد شده خواست برای ممانعت از اجرایی شدن این تصمیم که موجب تثبیت اشغال شهر قدس و فلسطین می شود، دست به اقدامات گسترده ای بزنند.

وی ابراز عقیده کرد که اگر ضعف و سستی برخی کشورهای عربی و اسلامی نبود، هرگز ترامپ جرات نمی کرد چنین تصمیمی را اتخاذ کند.

به نوشته مرکز  اطلاع رسانی فلسطین، وی هشدار داد که این تصمیم در صورت اجرا عواقب وخیم و ناگواری در پی خواهد داشت.  

از سوی دیگر، رییس گروه فعالیت ملی حمایت از عراق و فلسطین گفت که این تصمیم در چارچوب سیاست های حمایتی آمریکا از رژیم صهیونیستی قابل تفسیر است.

عبدالقادر العلمی با بیان اینکه مساله فلسطین در شرایط کنونی آماج هجمه های ظالمانه قرار گرفته است، تصریح کرد: هر کس که از حس و روحیه عدالت خواهی برخوردار باشد باید از ملت فلسطین حمایت کند و جلوی اجرای این تصمیم را بگیرد./982/ب102/د

ارسال نظرات