۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۴۷۴۱۴۱

انتشار کتاب «شیعه از دیدگاه بزرگان اهل سنت»

پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب، با همکاری جامعه المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم العالمیه و مرکز مدیریت حوزه های علمیه، کتاب «شیعه از دیدگاه بزرگان اهل سنت» را منتشر کرد.
کتاب

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی صلی الله علیه و آله و سلم، پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب، با همکاری جامعه المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم العالمیه و مرکز مدیریت حوزه های علمیه، کتاب «شیعه از دیدگاه بزرگان اهل سنت» را منتشر کرد.

در این اثربه قلم محمد الساعدی، به زبان عربی نگارش شده است، مولف به بیان دیدگاه های 165 تن از علما و شخصیت های مطرح معاصر اهل سنت درباره شیعه و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) پرداخته است.

مولف اثر در مقدمه این کتاب، با تاکید بر لزوم مقابله با اندیشه های افراطی و تکفیری گری که در راستای سیاست های استکبار جهانی، هر روز به شکل تازه ای به آن دامن زده می شود، آورده است: در این اثر تلاش شده است با برداشتن نقاب از آرای شخصیت ها و متفکران نامدار و مقبول اهل سنت درباره مکتب اهل بیت(علیهم السلام)، برخی فتوای علمای جهان اسلام درباره تشیع نیز ذکر گردد.

شایان ذکر است مصنف در بخش ملحقات این کتاب، فتاوای علمای اهل سنت درباره آزادی تعدد مذاهب اسلامی، برخی بیانیه های مربوط به همایش های علمای جهان اسلام و ... را نیز آورده است./1325/د102/ق

ارسال نظرات