۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۴۷۳۰۹۹
عضو ارشد حزب الله:

سیاست عربستان بر صدور تفکر وهابی به سراسر جهان استوار است

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان نسبت به سیاست های آل سعود در منطقه اعتراض کرد و اظهار داشت که این سیاست محکوم به شکست است.
حجت الاسلام نبيل قاووق، رييس شوراي اجرايي حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نبیل قاووق نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسمی که در حسینیه امام علی(ع) بیروت برگزار شد، عملیات شهادت‌‌طلبانه یک آزاده فلسطینی در قدس اشغالی علیه اعضای یکی از یگان های ویژه ارتش صهیونیستی که منجر به کشته شدن 4 نظامی صهیونیست و مجروحیت 15 تن دیگر شد را تبریک گفت.

وی افزود: این عملیات نشان دهنده عظمت ملت فلسطین و توانایی آنان برای ساخت معجزه است و شکست سرکوب انتفاضه و قلع و قمع مردم فلسطین از سوی صهیونیست ها را به اثبات می رساند.

این روحانی لبنانی از تصویب قانون جدید انتخابات به عنوان چالش بزرگ دولت جدید یاد کرد و اظهار داشت: دستاوردهای دولت در صورت عدم تصویب قانون انتخابات، بی نتیجه به شمار آمده و باید به قانون فعلی که مورد اعتراض گروه های سیاسی است، پایان دهد. 

حجت الاسلام قاووق با اشاره به تأکید حزب الله بر عدم اجرای انتخابات آینده بر اساس قانون کنونی تأکید کرد و ادامه داد: قانون انتخابات حد فاصل میان کسانی است که درصدد ساخت دولت و تخریب دولت هستند، محسوب می شود. بازگشت به قانون کنونی انتخابات یک خیانت علیه وطن به شمار می آید. 

وی درباره آخرین تحولات سوریه تصریح کرد: مناطق کفریا و فوعه بیش از دو سال است در محاصره گروه های تروریستی قرار گرفته و به دلیل بمباران منابع آب، با تشنگی دست و پنجه نرم می کنند. البته این مساله برای تروریست ها و حامی آنها یعنی عربستان سعودی عجیب نیست زیرا جنگنده های سعودی بیش از یکسال است به بمباران منابع آب در صنعاء می پردازند.

عضو ارشد حزب الله از تروریسم به عنوان شر مطلق یاد کرد و گفت: سیاست عربستان بر صدور تفکر وهابی به سراسر جهان استوار است و این نظام بر استفاده از سلاح تکفیری ها در لبنان و عراق و همه کشورهای منطقه اصرار دارد. مطمئنا چیزی جز شکست و ناامیدی در عراق نصیب آل سعود نخواهد شد و مشاهده می کنیم که ارتش و بسیج مردمی عراق در حال تحقق دستاوردهای تاریخی در منطقه هستند.

وی تأکید کرد: هیچ کس در جهان به جز رژیم صهیونیستی و عربستان از پیروزی عراق ناراحت نمی شود و هدف قرار دادن بسیج مردمی نیز با هدف حمایت از داعش صورت می گیرد. سعودی ها و صهیونیست ها بر همین اساس است که از شکست تکفیری ها در حلب به ستوه آمده اند.

حجت الاسلام قاووق با اشاره به شکست پروژه عربستان سعودی در سوریه و عراق خاطرنشان ساخت: دستاوردهای حلب سبب تغییر معادله منطقه و شکست سنگین تکفیری ها شده و پروژه تجزیه حلب و دوری سوریه از محور مقاومت با آزادی حلب به شکست انجامید. حزب اللهی که سال گذشته می خواستند نابود شود در پایان سال 2016 میلادی توانست به قدرت فوق العاده سیاسی، نظامی و ملی در لبنان و منطقه دست یابد./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات