۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۰
کد خبر: ۴۷۲۸۱۵

پیام تسلیت مراکز حوزوی درپی درگذشت آیت‌الله هاشمی

مراکز و موسسات حوزوی با انتشار بیانیه های جداگانه ای درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.
رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی

پیام تسلیت مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکزمدیریت حوزه های علمیه خواهران درپی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیام تسلیتی صادر کرد.

متن کامل این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم مجاهد و انقلابی یار دیرین بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام راحل قدس سره  و همراه صمیمی ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مد ظله العالی، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی ره موجب تالم گردید.آن فقید سفر کرده بیش از نیم قرن در مبارزات سیاسی و انقلابی حضور فعال داشت و بارها متحمل زندان و شکنجه شد .

خطبه ها و تحلیل های روشنگرانه آن مرحوم نشان دهنده این بود که همواره در خط امام راحل و علاقه مند به ولایت و رهبری بود. تحمل سالها شکنجه وتبعید درزمان ستم شاهی ومدیریت آن مرحوم درمناصب مهم و کلیدی نظام مقدس اسلامی از اول انقلاب تا زمان رحلت ایشان , بیانگر  درایت و سیاستمداری و انقلابی بودن او بود.

امروز انقلاب یکی از فعال ترین نیروهای خود را از دست داده و ملت شریف وانقلابی ایران  در فقدان از دست دادن آن مرحوم عزادار شده اند.

مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران ارتحال فرزند بزرگ انقلاب را به محضر حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری مدظله العالی ، مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم ،بیت آن مرحوم و ملت شریف ایران تسلیت عرض می نماید.

پیام تسلیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، متن این پیام بدین شرح است:

بسمه تعالی
انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم مجاهد، یار دیرین امام و رهبری، مبارز نستوه سالهای زندان و شکنجه و جهادگر فداکار سنگرهای گوناگون نظام اسلامی آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای حوزه‌های علمیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

حوزه‌های علمیه شیعی مفتخر است که در طول تاریخ همواره در دامن خویش فرزندان برومندی پرورده است که علم و اجتهاد را با معنویت و اخلاق و روشن‌بینی و اعتدال و خردمندی و شجاعت و فداکاری و ایثار در راه خدا در آمیخته‌اند و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نمونة بارز چنین عالمانی در زمانة ما بود. بی‌گمان صفحات درخشان زندگی سیاسی اجتماعی این رادمرد روزهای بحرانی و سخت انقلاب اسلامی خواندنی‌ها و درس آموزی‌های فراوانی برای روحانیت انقلابی و سیاست‌مدارانی خواهد داشت که خدمت صادقانه به دین و ملّت را در چارچوب آزادگی، کرامت انسانی، عقلانیت و اعتدال و اصول و ارزش‌های متبلور در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران طلب می‌کنند.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضایعه مؤلمه فقدان این مفّسر قرآن را به ساحت مقدّس حضرت حجت‌ (عج)، مقام معظم رهبری(مدّظله العالی)، مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، بیت شریف ایشان و حوزه‌های علمیه و طلاب و مبلّغان و قرآن پژوهان تسلیت عرض می‌کند و برای آن عالم بزرگوار علوّ درجات و برای بازماندگان و علاقه‌مندان ایشان صبر و اجر از درگاه خدای تعالی مسئلت دارد.

امید آنکه غم از دست دادن این استوانة انقلاب اسلامی مایة انسجام ملّی، عزّت رهبری و تقویت بیش از پیش نظام اسلامی گردد.
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علیمه قم

پیام تسلیت رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای ـ دام ظلّه الوارف.

زعیم حکیم امت و رهبر فرهیخته‌ی انقلاب اسلامی

سلام الله علیکم

خبر ارتحال مبارز نستوه، انقلابی پیش‌کسوت، یار دیرین حضرت امام خمیني (قدّه) و حامی و همراه قدیمی حضرت مستطاب عالی، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی (طاب ثراه)، موجب تالّم و تأسف گردید. این روحانی خستگی‌ناشناس که از پیشگامان و رنج‌دیدگان راه پرخطر و پرافتخار دوران مبارزات علیه نظام ستم‌شاهي و از سیاستمداران پرذکاوت کشور در عهد حاضر بود، و همه‌ی عمر گرانبار از تجارب مبارزاتی و مدیریتي خویش را به تلاش پیوسته برای اعتلای کشور و سرفرازی ملت سپری کرد، از سرمایه‌ها و پشتوانه‌های بی‌بدیل کشور و انقلاب اسلامی به شمار می‌رفت و فقدان او در شرايط حاضر، الحق مصداق بارز ثُلمه بر پیکره‌ی نظام اسلامی قلمداد می‌شود.

اینجانب این ضایعه‌ی مولمه را، از سوی خود و اعضای محترم شورای حوزه‌های علمیه‌ی استان تهران، و مدیران، مدرسان و طلاب مدارس علمیه‌ی استان تهران، به محضر مبارک حضرت بقیّة الله (ارواحنا له الفداء) و حضرت مستطاب عالی و سایر مراجع عظام، مدیران نظام اسلامی و فرزندان سوگوار آن مرحوم، تسلیت عرض کرده، از بارگاه بلند باری برای او رفعت رتبت در جوار الهي، و برای حضرت مستطاب عالی سلامت و طول عمر توأم با توفیقات روزافزون، و برای وابستگان و دلبستگان آن مرحوم صبر و اجر مسئلت دارم.

پیام تسلیت دانشگاه امام صادق(ع)

انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال یار دیرین امام و رهبری آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس محترم تشخیص مصلحت نظام را در شب رحلت کریمه اهل البیت علیهم السلام حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تسلیت عرض نموده و حشر این دانش آموخته حوزه علمیه قم و مکتب فاطمه معصومه سلام الله علیها که عمری را در رکاب امام راحل عظیم الشأن قدس سره در دوران مبارزه و قبل و بعد از انقلاب گذراند با صاحب حرم اهل البیت علیهم السلام در قم مسألت می نماییم.

بی شک هاشمی رفسنجانی از اساطین و شخصیت های تراز اول انقلاب و از حواریون و قدیمی ترین یاران امام و رهبری بود و خلأ او به این زودی ها جبران نخواهد شد.
رحلت این پیر عرصه سیاست و مبارزه و انقلاب  را به مقام معظم رهبری و ملت عزیز ایران و خانواده و بازماندگان محترم تسلیت عرض می نماییم.
روابط عمومی دانشگاه امام صادق علیه السلام

 

پیام تسلیت مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث

انّاللّه و انّا الیه راجعون

ارتحال عالم مجاهد و خستگی ناپذیر، یار دیرین امام، انقلاب و رهبری، مفسّر قرآن کریم، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی طاب ثراه را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) ، مقام معظّم رهبری و ملّت ولایتمدار ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض مینمائیم.

روابط عمومی مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث

پیام تسلیت جامعه الزهرا(س)

انا لله و انا الیه راجعون

خبر ارتحال ناگهانی عالم مجاهد، یار دیرین امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(دامت برکاته) آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، موجب تأسف و تأثر گردید.

سال ها تحمل رنج و شکنجه و سختی های دوران مبارزه در کنار خدمات شایسته و نقش آفرینی های بی بدیل در دوران دفاع مقدس و پذیرش مسئولیت های بزرگ و خطیر پس از انقلاب، نام و یاد این عالم خستگی ناپذیر را در جرگه مجاهدان و خادمان انقلاب اسلامی ثبت کرده و محبت و ارادت و عشق همیشگی ایشان نسبت به مقام عظمای ولایت (در عین توطئه خناسان داخلی و خارجی) بر ارج و شأن این شخصیت عالیقدر افزوده است.

جامعه الزهرا(سلام الله علیها) رحلت این شاگرد ممتاز امام، انقلاب و حوزه علمیه و یار و رفیق شفیق رهبر معظم انقلاب را به ساحت مقدس امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و محضر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مراجع عظام و علمای اعلام(دامت برکاتهم)، ملت قدرشناس ایران و بیت شریف آن فقید سعید، تسلیت و تعزیت عرض نموده، غفران و رضوان الهی و حشر با شهدا و امام شهدا را برای ایشان  مسئلت می نماید.»

هیئت امناء و مدیریت جامعه الزهراء(سلام الله علیها)

پیام تسلیت دبیرخانه دین پژوهان کشور

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم ربانی ،مفسر قرآن کریم ،مجاهد نستوه و استوانه  استوار نظام اسلامی ،حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی‌(قدس سره) ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام را به حضرت ولی عصر «ارواحنا‌له الفداه» و رهبر معظم انقلاب «مدظله‌العالی»، مراجع عظام تقلید «دامت برکاتهم»، حوزه‌های علمیه، ملت شریف ایران، خانواده محترم و علاقه‌مندان آن مرحوم و همه دلبستگان به نهضت امام خمینی در همه عالم تسلیت می‌گوئیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی چهره برجسته و روحانی مجاهدی بود که در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی  از مبارزه تا پیروزی واز دفاع مقدس تا معماری  نهاد های انقلاب اسلامی حضور مؤثر و چشمگیری داشت و در دوران ممتد و پر محنت مبارزات همراه امام راحل‌(قدس سره) بود و مجاهدت‌ها و فداکاری‌ها و جانفشانی‌های وی در راه اسلام و انقلاب اسلامی  در جریده تاریخ میهنمان ثبت شده و هرگز فراموش نخواهد شد.

آن فقید سعید پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در میدان‌های گوناگون نقش سرنوشت‌سازی در تحکیم مبانی اسلام، ارکان نظام، ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب «مدظله» ایفا نمود و در مدیریت‌های عالی نظام و در خدمت به مردم عزیز آثار ماندگاری از خود بجای گذاشت.

ثلمه عظیم و مصیبت سنگین و جبران ناپذیر ارتحال غمبار این یاور بی بدیل  ومظلوم امام و رهبری و خادم و حامی با اخلاص و ایثارگر انقلاب اسلامی و وزنه تعادل در فراز و نشیب های دهه های اخیر ،برای امت اسلامی ایران و همه مسلمان جهان جبران ناپذیر است.

بر روان پاک او درود می‌فرستیم و رحمت و رضوان و غفران الهی برای آن فقید سعید مسئلت می‌نمائیم.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

 

 

ارسال نظرات