۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۴۷۲۴۰۲
روحانی اهل تسنن لبنان:

تروریسم به ترکیه بازگشته است

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان تأکید کرد که ترکیه و عربستان به دلیل حمایت از تروریسم در آتش این پدیده خواهند سوخت.
حضور شیخ صهیب حبلی عضو ارشد اتحادیه علمای حامی مقاومت در خبرگزاری رسا

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در خطبه های نماز جمعه روز گذشته که در مسجد حضرت ابراهیم(ع) صیدا برگزار شد، گفت: تروریسم در حال بازگشت و فعالیت علیه کسانی است که پیش از این، به حمایت از این پدیده پرداخته و خاستگاه خوبی برای آن فراهم کرده اند.

وی افزود: آنچه در ترکیه رخ داد نشانه این است که تروریسم به شبحی علیه همه کشورهای منطقه مبدل شده و حتی به نظام اخوانی اردوغان که از حامیان اصلی آن به شمار می آید، رحم نمی کند.

این روحانی اهل تسنن از سخن بشار اسد مبنی بر اینکه سوریه در حال جنگ با تروریسم به نیابت جهانیان است، یاد کرد و اظهار داشت: حملات تروریستی در ترکیه سبب شده تا کشورهای منطقه در حالت تهدید قرار بگیرند به ویژه کشورهایی که در کنار ترکیه نقش بسیار مهمی در حمایت مادی و تسلیحاتی از تروریسم در سوریه و عراق ایفا کردند.

شیخ حبلی ادامه داد: خطر تروریسم برای کشورهای حامی آن در پرتو شکست تکفیری ها در حلب و موصل به شدت افزایش یافته و این مساله برای عربستان که هزاران تن از شهروندان آن در جبهه تروریسم در عراق و سوریه مشغول به فعالیت هستند، بیشتر صدق می کند.

رییس جمعیت الفت لبنان نسبت به توطئه دشمنان علیه اردوگاه فلسطینیان عین الحلوه در لبنان هشدار داد و گفت: همه گروه ها و جریان های فلسطینی باید به صورت یکپارچه در برابر این پروژه ایستادگی کنند و در این راستا هماهنگی لازم را با دستگاه های امنیتی لبنان داشته باشند./980/ب902/د

ارسال نظرات