۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۴۷۲۲۴۱

معرفی مجموعه کتاب های اینک شوکران در نماز جمعه تهران

سرپرست مرکز رسانه ای شیرازه در مراسم نماز جمعه این هفته تهران به معرفی مجموعه کتاب های «اینک شوکران» که از سوی انتشارات روایت فتح منتشر شده است پرداخت.
اینک شوکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین شاهمرادی در بخش معرفی کتاب نماز جمعه این هفته تهران، مجموعه کتاب های «اینک شوکران» را که با موضوع دفاع مقدس و با مضمون سبک زندگی اسلامی ایرانی از سوی انتشارات روایت فتح منتشر شده است، را معرفی کرد.

وی افزود: مجموعه کتاب های اینک شوکران نوشته هایی درباره مردانی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس جانباز شدند و زندگی را به همین شکل ادامه دادند تا زخم های بعد از جنگ محملی برای شهادت آنان شود که این روایت ها کمتر در تریبون های رسمی منعکس می شود.

سرپرست مرکز رسانه ای شیرازه گفت: مجموعه روایت های این کتاب ها از لحظه آشنایی همسر شهید با او شروع و تا روزهای جنگ و گلوله ادامه می یابد تا روزهای سخت زندگی و تحمل مشکلات، صبر و اعتقاد و عشق به همسر و مجاهدت و پاکبازی و شرافت شهید که در لحظه لحظه این داستان ها چهره دو قهرمان واقعی را به تصویر می کشد.

وی با بیان اینکه صحنه هایی که در این مجموعه پنج جلدی از زبان همسران شهدا بیان شده خواننده را تحت تأثیر قرار می دهد که در عین تلخی، آموزنده و الهام بخش نیز هست، اظهار داشت: بیان شدن این روایت ها در این کتاب ها سبب اشتیاق مخاطبان به آن شده به طوری که جزو پرفروش ترین کتابهای سال های اخیر بازار نشر بوده است.

شاهمرادی همچنین گفت: این مجموعه پنج جلدی که فیلم هایی نیز از داستان های آن ساخته شده و بر روی پرده سینما به نمایش در آمده است، در قطع پالتویی ارائه شده و خواندن آن وقت زیادی را از خواننده آن نمی گیرد اما از خواندن روایت هایش بسیار لذت خواهد برد.

براساس این گزارش، انتشارات روایت فتح زندگینامه جانبازان شهید شهید مدق، طالبی، بلندی، رنجبر و جان‌بزرگی را در مجموعه «اینک شوکران» منتشر کرده است که جدیدترین اثر این مجموعه به شهید محمد صبوری اختصاص دارد.

در این مجموعه بیشتر جانبازانی مورد توجه قرار گرفته‌اند که به دلیل عوارض مجروحیت شیمیایی شهید شده‌اند. راوی این کتاب‌ها همسران شهدا هستند. آن‌ها علاوه بر بیان نحوه آشنایی با همسر خود و سال‌های حضور آنان در جبهه‌های دفاع مقدس به مشکلات و مسایلی می‌پردازند که پس از پایان هشت سال دفاع‌مقدس به دلیل بیماری همسر خود با آن‌ها روبه‌رو بودند.

کتاب های اینک شوکران1: «منوچهر مدق به روایت همسر شهید» نوشته مریم برادران، اینک شوکران2: «مصطفی طالبی به روایت همسر شهید» به قلم مرجان فولادوند، اینک شوکران3: «ایوب بلندی به روایت همسر شهید» نوشته زینب عزیزمحمدی، اینک شوکران4: «علی‌محمد رنجبر به روایت همسر شهید» نوشته زهره شریعتی، اینک شوکران5: «سعید جان‌بزرگی به روایت همسر شهید» به قلم هاله عابدین از سال 1382 تا 1391 به رشته تحریر در آمده اند.

جدیدترین کتاب مجموعه «اینک شوکران» به شهید حسین شایسته فر به روایت همسر شهید اختصاص دارد که به قلم عالیه سادات حسینی، در قطع پالتویی، 72 صفحه، شمارگاان 1100 نسخه و به قیمت پنج هزار تومان از سوی انتشارات فتح در سال 1394 منتشر شده است./920/پ202/ق

ارسال نظرات