۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۴۷۱۹۶۶

شیخ الازهر با اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس مصر دیدار کرد

شیخ الازهر به مناسبت میلاد حضرت عیسی (ع) با اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس مصر دیدار کرد.
احمد الطیب شیخ الازهر مص

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد الطیب شیخ الازهر مصر امروز در دیدار با وجيه صبحي‎ باقي سليمان اسقف اعظم (پاتریارک) کلیسای ارتدوکس قبطی، میلاد حضرت عیسی (ع) را تبریک گفت و اظهار داشت: تبریک گفتن و برگزاری جشن میلاد حضرت عیسی (ع) موجب تقویت وحدت بین مسلمانان و مسیحیان می‎شود.

وی بر حفظ وحدت و تجمع مردم مصر تاکید کرد و بیان داشت: دشمنان مصر وحدت موجود میان مردم این کشور را نشانه گرفته‎اند ولی تاریخ مصر به خوبی گواه است که مردم این کشور در چنین دسیسه‎های گرفتار نمی‎شوند.

شیخ الازهر تصریح کرد: دینداری مردم مصر قدمت هزاران ساله دارد و هیچ کس نمی‎تواند به اتحاد و یکپارچگی آنان ضربه‎ای وارد کند.

وی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) خاطرنشان کرد که ما در الازهر با شاگردان و فرزندان خود یاد می‎دهیم که مردم یا برادر دینی و یا از نظر خلقت به ما شبیه هستند بنابراین باید به همدیگر احترام بگذاریم.

اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس قبطی مصر نیز در این دیدار عنوان کرد: مسلمانان و مسیحیان مصر با یکدیگر برادر هستند و به صورت مسالمت آمیز در مصر زندگی می‎کنند.

وی افزود: ارتباط خوب و قوی میان الازهر و کلیسای ارتدوکس وجود دارد که نشان دهنده مشترکات فراوان این دو دین الهی است./994/ب902/د

ارسال نظرات